تأملاتی در ابزارهای تکنولوژیکی برای همه گیر کنترل خطرات خود را

تشخیص صورت, هواپیماهای بدون سرنشین, گرما, نقشه عظیم پردازش داده ها و نظارت بر تلفن همراه: دهه پیش آنها به نظر

توسط NEWSWORLDS در 7 تیر 1399

تشخیص صورت, هواپیماهای بدون سرنشین, گرما, نقشه عظیم پردازش داده ها و نظارت بر تلفن همراه: دهه پیش آنها به نظر می رسد تنها در فیلم های علمی تخیلی است اما در سال های اخیر شده اند به طور فزاینده ای کاربردی برای اهداف امنیتی. با جهانی مبارزه با COVID-19 یکپارچه استفاده از چنین فن آوری تبدیل به یک پدیده جهانی است.

اگر چه این قبیل اقدامات با هدف اضطراری برای بهداشت عمومی چگونه می تواند ما تضمین می کنند که پایگاه های داده و برنامه های کاربردی توسعه یافته برای حفاظت از مردم سلامت را نمی خواهد به سمت کارگردانی نه چندان اصیل اهداف و اولویت بندی حریم خصوصی دارند ؟ آن را ضروری است برای تعمیق بحث در مورد استفاده از این ابزارها گسترش درک که چگونه و از چه زمانی اعمال آنها را در یک اخلاقی و عادلانه راه برای جوامع در سراسر جهان است.

در اسرائیل سرویس امنیتی شین بت را آغاز کرده است به استخدام یک قدرتمند نظارت برنامه استفاده می شود برای مبارزه با تروریسم برای نظارت بر بیماران مبتلا به COVID-19 و ممکن است حامل به منظور جابجایی حرکات خود را. با وجود داشتن شناسایی 500 آلوده, افراد, اسرائیل, بالاترین دادگاه حکم داد که بدون قانون خاص اجازه برنامه و نقشه کشی خاص محدودیت شین بت حق ندارد برای پیگیری شهروندان در تلاش خود را برای مهار بحران. خطر خطرناک تهاجم به حریم خصوصی است که تضعیف دموکراسی بود نگرانی اصلی است و یکی از معتبر.

در برزیل COVID-19 متمرکز شده تلاش گرما در اطراف نقشه. در این راه متحده قادر به مشورت جمع و nonindividualized اطلاعات در جمعیت جابه جایی در زمان واقعی و در مکان های مختلف به ارزیابی بهره وری از انزوای اجتماعی اقدامات و تسهیل تصمیم گیری است. نیز وجود دارد شرکت های نظارت بر 60 میلیون تلفن همراه با استفاده از داده های GPS و Wi-Fi و بلوتوث سیگنال تحت ادعا می کنند که جمع آوری داده ها رخ داده است و با کسب اجازه از برنامه های کاربردی' کاربران نافی ممکن است نگرانی های حریم خصوصی.

در روسیه حتی تلفن و اطلاعات کارت اعتباری استفاده شده است به نقشه کسانی که از تماس با افراد آلوده و باید قرنطینه در علاوه بر این به سیستم قوی از 170,000 دوربین و تشخیص چهره. در پایان ماه مارس پلیس مسکو گزارش شناسایی و جریمه بیش از 200 نفر که به اتهام نقض قرنطینه و خود انزوا سفارشات. رسانه های روسی گزارش با اشاره به این که برخی از این اتهام مجرم بوده است دور از خانه کمتر از نیمی از یک دقیقه قبل از آنها بودند گرفتار شده توسط دوربین نمایش برش اثربخشی این فناوری که disregards حریم خصوصی کسانی که این مانیتور.

اما در بالای این حریم خصوصی نگرانی وجود دارد شک و تردید در مورد اثربخشی این روش. استفاده از گوشی های هوشمند است که به دور از همه جا ، حتی در کشورهای مرفه. همچنین ضروری است برای دستگاه به طور مداوم با برنامه های نصب شده و همچنین با GPS و بلوتوث فعال می شود. علاوه بر این کاربران پس از آلوده باید در آن ثبت نام در برنامه به منظور برای این برنامه به تابع.

کشورهای دیگر اجرا شده اند مشابه تماس با ردیابی برنامه های کاربردی به طور کلی پشتیبانی شده توسط GPS یا بلوتوث گوشی های هوشمند که به دنبال به فروشگاه تمام تعاملات شخصی که خود را حامل اند بیش از گذشته 14 روز. لحظه ای که یکی از این افراد آزمایش مثبت برای COVID-19 پیام در حال ارسال به کل شبکه از افرادی که در تماس با فرد آلوده و هشدار آنها را به قرنطینه. اما داده های GPS را افزایش می دهد نگرانی های خاص در مورد نقض حریم خصوصی. اگر تجزیه و تحلیل این اطلاعات به راحتی می تواند نشان دهد که نه تنها هویت هر یک از "ناشناخته خواهد ماند و نقطه" بر روی نقشه, بلکه سلیقه روال و ترجیحات جنسی و حتی در معرض زناشویی infidelities.

در برخی از شرایط عمومی نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی را به ثمر می آیند. یک نقض امنیتی در قطر از یکی از این برنامه در معرض داده های حساس را از بیش از 1 میلیون نفر است. در داکوتای شمالی کشف شد که مشابه نرم افزار عبور داده به گوگل و چهار ضلعی بیشتر آشکار است که گسترده نگرانی های حریم خصوصی نیست بدون پایه و اساس و یا به دلیل.

در ایالات متحده, San Francisco ممنوع و پلیس با استفاده از تشخیص چهره تکنولوژی بر این اساس است که استفاده از فن آوری را به خطر اندازد حقوق مدنی و آزادی. داده ها ضبط شده است به طور فزاینده ای به دنبال رسیدن به حساس انسان اطلاعات است. تصاویر گرفته شده در مکان های عمومی می تواند منجر به داده های بیومتریک کشیده شده بر روی چهره و ممکن است استنتاج در مورد فرد دین و منشاء نژادی یا قومی.

آیا شما به یاد داشته باشید که رایگان و بی ضرر برنامه شما دانلود که خواسته برای پایدار دسترسی به GPS و بلوتوث ؟ چنین اطلاعات درخواست شده بود جمع آوری می شود و در گذشته به "شریک برنامه های کاربردی" پس از درست بودن پولی برای درمان در مقاصد مختلف. دفعه بعد که شما روبرو می شوند این اجازه را می شود عاقلانه نیست به کلیک بر روی "قبول" و بدون انعکاس بیشتر.

فن آوری مکانیسم های ضروری می تواند برای توسعه انسانی و بلافاصله برای غلبه بر این مایه تاسف است همه گیر. کنون از دفاع از لغو این ابزارها پرورش بحث های عمومی به منظور ارتقای بهبود و کفایت. ما باید نگه دارید در ذهن است که چنین مکانیسم هایی باید هدف به حداکثر رساندن رفاه انسان و کرامت واقعی پایه های دموکراسی در سراسر جهان است و نمی تواند به عنوان وسیله ای برای نقض ارزش های مندرج در قانون اساسی ایالات متحده و یا به تضعیف آن مبانی و اهداف است.

اندرسون de Paiva گابریل یک برزیل پژوهشگر در دانشگاه برکلی دانشکده حقوق و یک دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی ریو دو ژانیرو.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن