فواید کمتر شناخته شده چای های گیاهی برای سلامتی – آنچه باید بدانید

  آیا می دانستید که دمنوش های گیاهی می توانند جایگزینی فوق العاده برای نوشابه یا سایر نوشیدنی های گازدار

توسط NEWSWORLDS در 21 تیر 1401

 

آیا می دانستید که دمنوش های گیاهی می توانند جایگزینی فوق العاده برای نوشابه یا سایر نوشیدنی های گازدار باشند؟ اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم تر و راهی طبیعی برای آرامش هستید، نوشیدن دمنوش های گیاهی مطمئنا می تواند کمک کننده باشد. این نوشیدنی های خوش طعم انواع مختلفی دارند و طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهند. این مقاله به شما نگاهی عمیق به فواید نوشیدن دمنوش های گیاهی می دهد.

محتوای کافئین در دمنوش های گیاهی

بیشتر دمنوش‌های گیاهی کافئین کمی دارند، اما برخی از انواع آن‌ها بیشتر از بقیه کافئین دارند. در حالی که دمنوش های گیاهی به طور کلی جایگزینی برای قهوه که حاوی محتوای کافئین بالاتری است نیستند، می توانند برای کسانی که می خواهند مصرف کافئین خود را کاهش دهند مفید باشند. برخی از چای های گیاهی مانند چای سبز دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند اما کافئین کمی دارند. چای قرمز همچنین دارای آنتی اکسیدان زیاد و کافئین کم است. اگر به دنبال چای گیاهی بدون کافئین و سرشار از آنتی اکسیدان هستید، چای گیاهی رویبوس را امتحان کنید. رویبوس به طور طبیعی فاقد کافئین است و فواید سلامتی بسیاری را نیز ارائه می‌کند، که آن را به انتخابی عالی برای هرکسی که خواهان چای گیاهی بدون کافئین است تبدیل می‌کند.


ماچا برای کاهش وزن

اگر به دنبال راهی برای هدایت تلاش های کاهش وزن خود در جهت درست هستید، ممکن است بخواهید نوشیدن چای سبز ماچا را در نظر بگیرید. ماچا یک چای سبز ژاپنی تخمیر شده است که سرشار از آنتی اکسیدان است و نشان داده شده است که باعث کاهش وزن می شود. چای سبز ماچا سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است سرعت

کاهش وزن می تواند تعداد اسپرم شما را دو برابر کرده و باروری را بهبود بخشد

مردان چاق می توانند تعداد اسپرم خود را دو برابر کنند

مردان در سراسر جهان با کاهش کیفیت مایع منی روبرو هستند که معمولاً به عنوان یک بحران باروری آشکار شناخته می شود.

با این حال، ممکن است خبرهای خوبی برای برخی از مردانی که دچار مشکل هستند وجود داشته باشد.

محققان دانشگاه کپنهاگ و بیمارستان healthline در یک مطالعه بالینی جدید نشان می‌دهند که مردانی که وزن کم می‌کنند کیفیت اسپرم خود را بهبود می‌بخشند - اگر وزن خود را کاهش دهند.

برای ما تعجب آور بود که می توان چنین پیشرفت بزرگی را در کیفیت مایع منی در رابطه با کاهش وزن نشان داد. پروفسور سیگنه تورکوف که همراه با پروفسور رومین بارس در مرکز تحقیقات بنیادی متابولیک بنیاد Novo Nordisk سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشت، می‌گوید از آنجایی که 18 درصد دانمارکی‌ها چاقی دارند، این دانش جدید ممکن است واقعاً تفاوت ایجاد کند.

نتایج جدید ممکن است خبر بسیار خوبی برای باروری باشد زیرا همبستگی بین افزایش تعداد اسپرم و رسیدن سریعتر به بارداری نشان داده شده است.

این مطالعه در مجله معتبر Human Reproduction منتشر شد که در زمینه تحقیقات باروری رتبه بالایی دارد. در مجموع 56 مرد چاق 18 تا 65 ساله با BMI بین 32 تا 43 در این مطالعه شرکت کردند.

کاهش وزن مداوم ضروری است

سیگنه تورکوف توضیح می‌دهد که مدت‌هاست مشخص شده است که چاقی با کاهش کیفیت مایع منی مرتبط است. او توضیح می‌دهد که مطالعات قبلی ارتباط بین کاهش وزن و افزایش کیفیت مایع منی را نیز نشان داده‌اند، اما در این مطالعات شرکت‌کنندگان آنقدر کم یا کاهش وزن کم داشته‌اند که نتیجه‌گیری از آنها دشوار بوده است.

اما اکنون ما آماده انجام این کار هستیم. Signe Torekov از دپارتمان علوم زیست پزشکی می گوید: این اولین مطالعه تصادفی بلندمدت است که در آن نشان داده ایم که کیفیت مایع منی در مردان چاق با کاهش وزن پایدار بهبود می یابد.

مردان به طور متوسط ​​16.5 کیلوگرم وزن کم کردند که هشت هفته پس از کاهش وزن، غلظت اسپرم را 50 درصد و تعداد اسپرم را تا 40 درصد افزایش داد. در طول 52 هفته، کارآزمایی پس از کاهش وزن به طول انجامید، مردان کیفیت مایع منی را بهبود بخشیدند. اما فقط مردانی که کاهش وزن را حفظ کردند: پس از یک سال، این مردان دو برابر بیشتر از قبل از کاهش وزن خود سلول‌های اسپرم داشتند. مردانی که دوباره وزن پیدا کردند، بهبود کیفیت مایع منی را از دست دادند.

بخشی از یک مطالعه بزرگتر

این مطالعه یک مطالعه فرعی از یک نشریه اصلی در مورد کاهش وزن است که در مجله پزشکی نیوانگلند در ماه می 2021 منتشر شد. در مجموع 215 دانمارکی مبتلا به چاقی در مطالعه بزرگتر شرکت کردند. در میان این شرکت‌کنندگان بود که 56 مرد نیز نمونه‌های مایع منی را ارائه کردند تا بررسی کنند که آیا کیفیت مایع منی و کاهش وزن می‌تواند مرتبط باشد یا خیر.

در این کارآزمایی، همه شرکت‌کنندگان ابتدا یک رژیم هشت هفته‌ای را با یک رژیم غذایی کم کالری دنبال کردند که منجر به کاهش وزن شد. سپس شرکت کنندگان به طور تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند.

دو گروه دارونما و دو گروه دیگر داروی چاقی دریافت کردند. از بین دو گروه دارونما، یک گروه باید یک برنامه ورزشی را دنبال می‌کردند که در آن هر هفته باید حداقل 150 دقیقه تمرین بدنی متوسط ​​یا 75 دقیقه تمرین سخت - یا ترکیبی انجام شود.

گروه دیگر سطح معمول فعالیت بدنی خود را تغییر ندادند. دو گروهی که داروی چاقی دریافت کردند به یکسان، به دو گروه با و گروه بدون برنامه ورزشی تقسیم شدند.

بعد از یک سال نشان داده شد که گروهی که فقط ورزش می کردند و دارو دریافت نمی کردند و همچنین گروهی که فقط داروی چاقی دریافت می کردند و ورزش نمی کردند، 13 کیلوگرم کاهش وزن را حفظ کردند. گروهی که هم داروی چاقی دریافت کردند و هم ورزش کردند، وزن بیشتری از دست دادند و سلامتشان را بهبود بخشیدند. گروه دارونما - کسانی که فکر می کردند به آنها دارو داده می شود اما ورزش نمی کردند - نیمی از کاهش وزن را با تشدید بسیاری از عوامل خطر مرتبط با دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی به دست آوردند.

score: melhores alimentos para ereçao

آخرین مطالب