نگاهی به روش های پست بین المللی در ایران

  یکی از نگرانی ها و دل‌مشغولی ها که همواره انسان در تمامی نقاط جهان پست سریع بین المللی&nbs

توسط NEWSWORLDS در 11 خرداد 1400

 

یکی از نگرانی ها و دل‌مشغولی ها که همواره انسان در تمامی نقاط جهان پست سریع بین المللی و ارسال بسته پستی ازیک کشور به کشورهای دیگر است. همواره بیشتر افراد برای یافتن بهترین، کم هزینه ترین و مطمئن ترین راهها بوده اند. میتوان گفت اولین پست بین ‌المللی که در جهان در حدود یکصد سال قبل انجام گرفته است. این پست بین المللی توسط کشور بریتانیا بوده که بسته را از لندن به برکشایر توسط پست هوایی ارسال کرده اند. تا قبل از آن بازرگانان وقت و هزینه فراوانی برای مسافرت و رساندن بسته پستی صرف می کردند.

پست سریع بین المللی در زمان شروع فعالیت خود تنها بسته های کم وزن و قیمت را جا به جا می کردند. اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت هواپیما های پیشرفته و ایجاد امکان ارسال بسته پستی از طریق هاواپیماهای پیشرفته تحول بزرگی در زمینه پست بین المللی رخ داد.

 

ویژگی پست سریع بین المللی

اداره پست برای رضایتمندی مشتریان از نحوه ارسال بسته های پستی خدمات گسترده ای را ارائه داده که پست بین المللی نیز از این قاعده مستثنا نسیت که بعضی از آنها در مطالب بعدی مورد بحث قرار می گیرد.

 

پست بین المللی اکسپرس

پست اکسپرس بین المللی از شیوه های قابل اطمینان، مقرون و به صرفه است که برای ارسال بسته پستی به خارج کشور می باشد. در این روش مشتری با مراجعه به اداره پست و درخواست ارسال بسته پستی خویش را ارائه می کند، شرکت نیز درخواست مشتری را ثبت نموده و مبلغی در ازای تحویل بسته به محل مورد نظر مشتری از او دریافت کرده و زمان تحویل بسته را اعلام می دارد. نکته قابل توجه در پست بین المللی اکسپرس این است که زمان دقیقی برای تحویل و دریافت وجود ندارد و این زمان به به صورت تقریبی انجام میگردد و ممکن است اماکن ارسال بسته زودتر یا دیرتر انجام شود.

علت تقریبی بودن ارسال بسته در پست بین المللی رشد شهرها، تاخیر در بارگیری و سفرها توسط هواپیما و غیره می باشد.

 

مزایای قابل ذکر در پست اکسپرس بین المللی

ا. از مزایایی که در پست بین الملل اکسپرس این است که این روش از جدیدترین و با سرعت ترین روشها در ارسال بسته پستی می باشد.

  1. ارسال بسته پستی از طریق پست بین الملل اکسپرس مقرون و به صرفه است.
  2. آگاهی داشتن از تمامی مراحل ارسال و دارا بودن قابلیت پیگیری مراحل ازطریق اداره پست از دیگر مزایای آن است.
  3. قابلیت بسته بندی و بیمه نمودن بسته پستی شکل دیگری از مزایای خدمات پست بین المللی اکسپرس می باشد.

معرفی پست سریع بین الملی

خدماتی که پست اکسپرس بین المللی ارائه می دهد

پست بین المللی اکسپرس خدمات فراوانی به مشتری ارئه می دهد که از جمله آن میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

1. ارسال بسته های پستی در اندازه و شکل های مختلف.

2. ایجاد امنیت در زمان رسال اسناد و مدارک.

3. امکان بیمه کردن بسته پستی برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت

4. قابلیت پیگری در هر لحظه.

5. قابلیت ارسال حتی در زمانی که راه ها مسدود است.

 

خدمات دانا حمل برای داخل کشور از قبیل سرویس پست درب به درب و سرویس پرداخت در محل با ویژگی های منحصربفرد ارائه می شود.

 

کالاهای که قابلیت ارسال توسط پست اکسپرس بین المللی را ندارند

با توجه به محدودیت های بین المللی که در جهان وجود دارد امکان پست کردن برخی بسته ها وجود ندارد چرا که دارای پیگرد قانونی می باشد. از جمله این کالا ها میتوان به اسلحه، بمب و تجهیزات نظامی، انواع مواد مخدر، داروهای کمیاب، اشاره کرد.

همچنین معیارهای بسیاری برای تعیین هزینه وجود دارد که شامل نوع بسته، وزن بسته، و…. می شود.

 

خدمات گمرکی

اکثر ادارات و شرکت هایی که وظیفه پست بین الملل را بر عهده دارند درفرودگاه امام خمینی تهران انبارهایی برای ترخیص بارها در کمترین زمان مورد نیاز وجود دارد که مبلغ ترخیص کالا به طور متمایز از سایر هزینه ها توسط شرکت پست سریع بین المللی از مشتری در زمان تحویل بسته دریافت می شود.

 

خدمات صادراتی

یکی دیگر از خدماتی که پست بین المللی ارائه می دهد این امکان را برای مشتریان بوجود می آورد که کالاهای خویش را از طریق پست به سایر کشورها که می خواهند صادر نمایند. مشتریان کالاهایی را می توانند به وسیله پست بین المللی صادر کنند که نیازمند مجوز خاصی نباشد در غیر این صورت باید ابتدا مجوز ها توسط مستری گرفته شود سپس به خارج از کشور صادر نمایند.

 

قوانین پست بین المللی

قوانین زیادی در مورد پست بین المللی وجود دارد که از میان آنها قصد داریم تنها به ماده 82 و 83 قوانین بین الملل اشاره می کنیم.ماده 82 بیان می دارد که بسته پستی با در هنگامی که به مرزهای گمرکی وارد می شود در دفتر مبلده تحت سرپرستی گمرک مهر و موم شود و به خارج از کشور ارسال گردد. ماده 83 اشاره به فرم هایی دارد که در زمان تحویل بسته برای پست سریع بین المللی از ارداره پست دریافت و پس از پرکردن توسط مشتری باید دوباره به اداره تحویل داده شود تا همراه با بسته به مرزهای گمرکی ارسال گردد.

منبع:

https://www.danahaml.com/پست-سریع-بین-المللی/

آخرین مطالب