آیا محدودیت های سفر Omicron کارساز خواهد بود؟

[ad_1] هیچ کس هنوز نمی داند که آیا نوع Omicron از کووید-19 ویرانگر یا ترسناک خواهد بود. از جنبه "هیچ چیز ترس

توسط NEWSWORLDS در 13 آذر 1400
[ad_1]

هیچ کس هنوز نمی داند که آیا نوع Omicron از کووید-19 ویرانگر یا ترسناک خواهد بود. از جنبه "هیچ چیز ترسناک"، در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مردم را نسبت به گونه های قبلی بیمارتر می کند، بنابراین می توان به سادگی جمعیت جهانی غنی را از بین برد. کووید آنتی بادی ها از جنبه "بالقوه ویرانگر"، به نظر می رسد نوع Omicron شامل تعداد زیادی جهش است، از جمله برخی از آنها که دانشمندان نگران آن هستند که احتمال اجتناب از سویه های قبلی بیشتر است. کووید-واکسن 19. خط مشی دولت بایدن تاکنون این بوده است که اومیکرون «مایه نگرانی است، نه دلیلی برای وحشت». اولین مداخله سیاسی او که آخر هفته گذشته و زمانی که رئیس جمهور برای روز شکرگزاری در نانتاکت بود انجام شد، ممنوعیت سفر از هشت کشور به آفریقای جنوبی بود، جایی که این گونه برای اولین بار شناسایی شد. سه‌شنبه شب، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، الزامات آزمایشی جدیدی را برای مسافران بین‌المللی ورودی اعلام کرد. بایدن در یک سخنرانی در توضیح این سیاست گفت: «این کار این است: به ما زمان می دهد. در میان متحدان خارجی خود، ایالات متحده در موضع مشترکی قرار داشت. بریتانیا نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته است. ژاپن که از زمان شروع همه‌گیری محدودتر بوده است، به سادگی با بسته شدن همه ورودهای بین‌المللی را ممنوع کرده است.

این پاسخ‌ها بلافاصله بحث‌برانگیز شدند، تا حدی به این دلیل که آفریقای جنوبی، که یک برنامه پایش ژنومی قوی دارد و به سرعت نسخه جدید را اعلام کرد، به نظر می‌رسد به دلیل شهروندی خوب جهانی مجازات شده است. چند روز قبل از اجرایی شدن ممنوعیت سفر بایدن، این گونه در بریتانیا، آلمان و جمهوری چک یافت شد، اما هیچ یک از کشورهای اروپایی از هم جدا نشدند. نیکول ارت، محقق پایداری در دانشگاه واشنگتن، گفت: «آنچه که شما نگران آن هستید این است که آیا کشوری در دفعات بعدی چنین آینده‌ای خواهد داشت، اگر منجر به ممنوعیت سفر شود یا خیر. اما این اقدامات بلافاصله بحث‌هایی را نیز برانگیخت، زیرا ممنوعیت سفر برای سلامت عمومی تقریباً همیشه وجود دارد: این اقدامات شامل یک تنش سیاسی مرکزی بین کنترل عفونت و آزادی فردی و همچنین بین سلامت یک کشور و رفاه جهان است.

تاریخچه چنین ممنوعیت هایی عمیق است، تا کنترل قرنطینه ای که توسط شهرهای ایتالیا در طول طاعون قرن چهاردهم ایجاد شد، زمانی که کشتی های مشکوک به انتقال عفونت مجبور بودند پرچم قرنطینه را هنگام ورود به بندر برافراشتند و شهرهای بندری به روی کشتی ها بسته بودند. از مناطق آلوده به طاعون می آیند. (پرچم قرنطینه به عنوان یک سنت ادامه پیدا کرد؛ در نهایت به رنگ زرد استاندارد شد.) این ممنوعیت ها در اواخر قرن نوزدهم شکل مدرن تری به خود گرفتند، زمانی که آزمایشات اولیه شروع شد تا مقامات بهداشت عمومی بتوانند افراد تازه وارد را بررسی کنند. هاوارد مارکل، مورخ و مورخ پزشکی میشیگان می گوید: «در دهه هجدهم و نود، زمانی که همه گیری وبا در بندر نیویورک رخ داد، آنها می توانستند نمونه مدفوع بگیرند و بلافاصله کشت باکتریایی انجام دهند و بفهمند که آیا آنها آلوده شده اند یا نه. او گفت: دانشگاه. پس از جنگ جهانی اول، ابتدا به دلیل عدم همکاری بین المللی بین جنگ ها و سپس به دلیل پیروزی آشکار آنتی بیوتیک ها، ممنوعیت های سفر برداشته شد. آنها پس از اینکه جهانی شدن به احیای بیماری های همه گیر در دهه 1980 کمک کرد، دوباره ظاهر شدند. برخی از ممنوعیت‌های سفر، مانند ممنوعیت‌هایی که برای مسافران اچ‌آی‌وی مثبت از سال 1987 تا 2010 اجرا می‌شد، با راه‌های گسترش بیماری مطابقت نداشتند، اما برخی دیگر، مانند محدودیت موقت سفر از آسیا در طول دوره TORS به نظر می رسد بحران کمک کرده است. مارکل ایالات متحده را که تنها 8 مورد تایید شده آزمایشگاهی دارد، مقایسه کرد TORS و بدون مرگ و میر، کانادا، که هیچ محدودیتی برای سفر نداشت و در آن یک بیماری همه گیر در بیمارستان های تورنتو به مرگ چهل و چهار نفر منجر شد و شهر را قرنطینه کرد.

به طور کلی، مارکل گفت، زمانی که آزمایش در دسترس بود، به مقامات بهداشت عمومی اجازه داد تا از دستور پزشکی "در صورت مناسب بودن تفنگ BB از بازوکا استفاده نکنید." اما در مرحله اول شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها بازوکا را انتخاب کردند. تایوان، کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، استرالیا و نیوزلند محدودیت‌های شدیدی برای سفر اعمال کرده‌اند که در بسیاری از موارد آنها را با رژیم‌های ردیابی تماس و آزمایش تهاجمی ترکیب می‌کنند. هزینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این سیاست ها می تواند بسیار زیاد باشد: استرالیا مرزهای خود را به روی همه افراد غیر مقیم بسته است و برخی استرالیایی های مقیم خارج از کشور در صورت تلاش برای بازگشت به کشور با جریمه یا زندان مواجه شده اند. نیوزلند حتی آن دسته از اتباع خارجی را که با اتباع نیوزلند ازدواج کرده اند، مستثنی می کند. با این حال، به عنوان معیاری برای سلامت عمومی، به نظر می رسد که این محدودیت ها موثر بوده اند. کمتر از نهصد نفر در تایوان جان باخته اند کووید-19. جمعیت ژاپن سی و هفت درصد از جمعیت ایالات متحده است، اما 2.3 درصد از مرگ و میرها را در خود جای داده است. استرالیا، کشوری بزرگ با بیست و شش میلیون نفر، کمی بیش از 2000 کشته داشته است. کووید. در نیوزلند تنها چهل و چهار نفر جان خود را از دست داده اند.

این هفته، در حالی که بسیاری از کشورها در پاسخ به Omicron شروع به اعمال قوانین جدید سفر کردند، تدروس آدانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از آنها خواست که از محدودترین نسخه ها خودداری کنند. وی روز چهارشنبه گفت: «ممنوعیت کامل سفر مانع گسترش بین المللی Omicron نخواهد شد و بار سنگینی بر زندگی و معیشت وارد می کند. اما این حداقل تا حدودی با تجربه کشورهای اقیانوس آرام در طول همه گیری در تضاد است. پیتر بالدوین، مورخ دانشگاه UCLA که سال گذشته کتابی در مورد موج اول واکنش جهانی به همه گیری جهانی منتشر کرد، در مورد موضع سازمان جهانی بهداشت گفت: "من فقط منطق را درک نمی کنم، زیرا به نظر می رسد ممنوعیت سفر کاملا موثر بوده است." بالدوین اضافه کرد، هیچ ممنوعیت مسافرتی کاملاً محفوظ بود. انتخاب این که آیا ممنوعیت های مسافرتی اعمال نمی شود آسان خواهد بود - یک موضع بشردوستانه در مورد باز نگه داشتن مرزها نیز معقول خواهد بود، اما در این بیماری همه گیر به نظر نمی رسد. او گفت: «یک تصمیم سیاسی سازمان جهانی بهداشت حمایت از محدودیت‌های سفر نیست، و شما می‌توانید این را ببینید زیرا اکثر کشورها کاملاً آن را نادیده می‌گیرند.

یکی از دلایلی که طرفین محدودیت های شدیدی را در آغاز همه گیری اعمال کردند، مشکل در شناسایی افرادی بود که ممکن است آلوده شوند. برخلاف ابولا، که تصور می‌شود تا زمانی که فرد تب نداشته باشد، منتقل نمی‌شود، و تست دما یک ابزار غربالگری موثر برای آن است، بسیاری از مسافران از آن استفاده می‌کنند. کووید-19 از چین، بدون اینکه اصلا بیمار باشم. به همان اندازه که دولت ترامپ از ممنوعیت سفر خود از چین به خود می بالید، این ممنوعیت هم خیلی دیر بود و هم برای اینکه واقعاً مؤثر باشد. ایالات متحده این ممنوعیت را تنها پس از آن اعمال کرد که چهل و پنج کشور دیگر قبلاً این کار را انجام داده بودند کووید-19 مورد در ایالات متحده ثبت شد. او همچنین این کار را انتخابی انجام داد تا آمریکایی ها و معتادان آنها بتوانند بدون مانع به سفر بروند. سلین گاندر، متخصص بیماری های عفونی و اپیدمیولوژیست در NYU و بیمارستان Bellevue و عضو بایدن کووید-شورای مشورتی انتقالی به من گفت: «در این شرایط، شما واقعاً باید سفر را به روی همه، صرف نظر از کشوری که از آن سفر می‌کنند، یا وضعیت شهروندی یا اقامتشان، ببندید. و واقعاً باید این کار را سریع انجام دهید. و این ممکن است تأثیر داشته باشد، به خصوص برای مکانی مانند نیویورک. این نوع آب و هوا مهم است."

مطالعات مراحل اول همه گیری نشان داده است که چقدر اهمیت دارد. پانزده سال پیش، الساندرو وسپینانی، فیزیکدانی در نورث ایسترن، مدلی را توسعه داد که کل حرکت انسان در سراسر جهان را شبیه سازی کرد تا با دقت هر چه بیشتر نحوه انتشار بیماری ها را پیش بینی کند. وسپینانی به من گفت: «در اصل، ما یک دنیای مصنوعی ساختیم. در مقاله ای که در علوم پایه در آوریل 2020، Vespinyani و همکارانش نشان دادند که ممنوعیت های جهانی سفر از ووهان در ابتدا کاملاً مؤثر بود - در اوایل فوریه، آنها گفتند که محدودیت ها تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا را در سراسر جهان تا 77 درصد کاهش داده است. در پایان، تیم Vespignani متوجه شد که ممنوعیت های مسافرتی تنها "تاثیر متوسطی" بر گسترش بیماری داشته و آن را دو تا سه هفته به تاخیر انداخته است. اما آنها بخشی از زمانی که دولت بایدن می گوید به آن نیاز دارد، مقامات بهداشتی در سراسر جهان را خریداری کرده اند.

من با وسپینانی تماس گرفتم چون می خواستم بدانم او و مدل Omicron او چه کار می کنند. وسپینانی به من گفت: «این مانند روز مارموک است، اخبار او را به بهار 2020 بازگرداند. حدود یک ساعت قبل از صحبت ما، CDC اولین مورد تایید شده آمریکایی نوع Omicron را در کالیفرنیا اعلام کرد.» مدل او نشان می دهد که با توجه به گسترش شناخته شده بیماری در کشورهای دیگر، احتمالا "ده ها تا صدها" ناقل Omicron در ایالات متحده وجود دارد. او گفت: «این فقط یکی نیست. وسپینانی خاطرنشان کرد که از ششصد مسافر در دو پرواز اخیر از آفریقای جنوبی به آمستردام، پنج درصد آزمایش Omicron مثبت بوده است. اگر بسیاری از پروازهای دیگر که در نیمه دوم نوامبر از آفریقای جنوبی خارج می‌شوند، تعداد مشابهی داشتند، به این معنی بود که ویروس در سراسر جهان به خوبی تثبیت می‌شد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن