رنگ کمد دیواری در انواع طراحی داخلی ساختمان

اگر فضای داخلی روشن و یکدست است، استفاده از مبلمانی که در طراحی آن از چوب استفاده شده میتواند فضا را از کسلی و

توسط NEWSWORLDS در 27 شهریور 1401

اگر فضای داخلی روشن و یکدست است، استفاده از مبلمانی که در طراحی آن از چوب استفاده شده میتواند فضا را از کسلی و یکنواختی خارج کرده و فضا را گرمتر و انرژیبخش کند. علاوه براین کوسنها هم میتوانند به کمک شما بیایند و فضا را زیباتر و جذابتر کنند. در انتخاب کوسنها باید به رنگ آنها توجه کنید. رنگ کوسنها باید متضاد رنگ مبلمان باشد. به طور مثال اگر مبلمان منزل شما کرم رنگ و روشن است، استفاده از کوسنهای نارنجی باعث جلوهی بیشتر دکوراسیون داخلی شما میشود. 1. چه سبک چیدمان مبلمان را دوست دارید؟ در گذشته خانههای ایرانی همه یک سبک و سیاق و یک دست بودند. فرشهای لاکی کاشان و پشتیها و مخدههای دست دوز با پتوهایی سفید که در چهار گوشهی اتاق قرار داشت، نشانهی بارز طراحی داخلی خانهی هر ایرانی بود. با گذشت زمان مبلها آمدند و فضای دکوراسیون را تغییر دادند. مبلهایی یک دست و یک جور با طرح و نقشهی یکسان که در رنگهای مختلف در منزل همه بود.

با وجود آن که اغلب، مبل میزبان دو نفره و یا به شکل جفت طرفداران زیادی دارد؛ ولی بسیاری از افراد که تنها زندگی میکنند، دوست دارند که از صندلیهای تک نفره در ست مبلمان خود استفاده کنند. برای استفاده از مبل تک نفره، شما یک مبل یا صندلی را درگوشه سالن قرار میدهید تا نه تنها به تمامی مهمانان مشرف باشید؛ بلکه برای رفت و آمد راحت تر، در نزدیکی آشپزخانه قرار داشته باشید.انواع طراحی داخلی ساختمان  پس از صحبت درباره انواع چیدمان مبل میزبان، اکنون انواع جنس مبلمان میزبان را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید. مبل استیل یک انتخاب کلاسیک است که در دکوراسیون های مجلل استفاده می شود. این نوع مبلمان طوری طراحی شده اند که برای قرارگیری در دکوراسیون کلاسیک که از المان های چوبی و قدیمی در آن استفاده شده باشد، مناسب هستند. دستههای این مبل معمولا از جنس چوبهای سنگین است و از پایه های بلندی در ساخت آن ها استفاده شده است.

این کار باعث می شود که نقش فرش شما بیشتر خودش را نشان دهد . برای پذیرایی ، پرده های بلند انتخاب کنید . به گونه ای که بعد از نصب تا روی زمین نیز برسند . رنگی که برای دیوار پذیرایی انتخاب می کنید به فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد . اگر ابعاد پذیرایی شما کوچک است از رنگ های روشن استفاده کنید . این کار باعث می شود پذیرایی شما بزرگ تر دیده شود . آشپزخانه قلب خانه است و طراحی دکوراسیون آن روی سایر بخش ها به خصوص پذیرایی تاثیر می گذارد . مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، کابینت ها هستند . به همین خاطر انتخاب رنگ و مدل آنها بسیار اهمیت دارد . هر کدام زیبایی و ویژگی های خاص خود را دارند . نورپردازی آشپزخانه مسئله دیگری است که باید حتما در نظر گرفته شود . طراحان برای زیباسازی محیط آشپزخانه معمولا از نورپردازی های مخفی بهره می برند . این سبک نورپردازی ها علاوه بر این که نور مورد نیاز آشپزخانه را تامین می کند ، زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند .

برای اینکه از مبل ال به عنوان تخت خواب استفاده کنید میتوانید از مبل پاف نیز در دکوراسیون خود استفاده کنید و از آن به عنوان جا پایی و یا فضا بیشتر برای استراحت کردن استفاده کنید. از این مبل ال تخت خواب شو میتوانید در اتاق مطالعه نیز استفاده کنید. ترکیب مبل پاف و مبل ال تخت خواب شو برای شما میتواند فضای بسیار راحت و آرامی فراهم کند تا پس از روزهای پرکار بر روی آن استراحت کنید و خستگی تان را از بین ببرید. از مبل پاف قرار گرفته در کنار مبل ال نیز میتوان به عنوان میز نیز استفاده کرد و وسایل پذیرایی را نیز بر رو آن قرار داد. به طور کلی میتوانید از این ترکیب استفاده های بسیار کنید. برای چینش مبل ال به صورت متفاوت با موارد بالا که ذکر شد می توانید از انواع اکسسوری های جانبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از مبل پاف تنها یکی از موارد ایجاد خلاقیت و جلوه بیشتر دادن به دکوراسیون داخلی با مبل ال است.

پس به نسبت بودجه ای که برای دکوراسیون منزلتان اختصاص داده اید، بهترین مصالح موجود در بازار را انتخاب کنید و قید متریال های بی کیفیت و غیر طبیعی را بزنید. نکته: چوب های بلوط، گردو، راش و ماهون، پارچه های ابریشمی و پنبه مصری و سنگ های مرمر و مرمریت از جمله مواد لوکس و درجه یک در طراحی داخلی چیدمان به سبک کلاسیک هستند. ستون و دیوارهای گچ کاری شده را فراموش نکنید! یادتان باشد، سقف، ستون و دیوارهای ساده در خانه های کلاسیک جایی ندارند و باید آن ها را با گچ بری، سر ستون و قاب بندی دیزاین کنید. نکته: ستون، از اجزای جدا نشدنی معماری باستانی غربی است و فضای داخلی را بسیار لوکس و اشرافی جلوه می دهد. پس اگر فضای بزرگ و با سقف بلند دارید، پیشنهاد می کنم از ستون های رومی و یونانی به صورت کاذب استفاده کنید. مبلمان آنتیک و استیل خریداری کنید!

انتخاب رنگ نقش مهمی بازی میکند و شما قطعاً باید از رنگ طلایی در تمام نقاط برجسته استفاده کنید. سبز زمردی تیره و رنگ دیگر جواهرات خیلی رایج هستند بهخصوص وقتی با مواد طبیعی دیگر مثل یشم و ابسدین ترکیب شود. سبک ژاپنی یک زیباشناسی واقعاً ساده برای دستیابی دارد و این زیباشناسی احساس کلی که از فضا میگیرید تغییر میدهد. نکته اصلی اینجاست که شما باید فضای زندگی را طوری سازماندهی کنید که به مفهوم ذن دست پیدا کنید. هر جا که ممکن است بامبو و نماهای چوبی را برای بنا کردن دکوراسیون اتاق ترکیب و احساس زمینی بودن را بیشتر ایجاد کنید. میتوانید کاربرد آن را با پردهها یا حصیر پنجرهها تقلید کنید. هنگام انتخاب مبلمانتان هدفتان خرید آنهایی باشد که پایههایی کوتاه نسبت به زمین داشته باشد. بیشتر فضاهای سنتی ژاپنی از میزهای کوتاه و بالشتک برای زانو زدن استفاده میکنند اما فکر نکنید نباید از کاناپهتان استفاده کنید. گزینههای زیادی برای پایین نشستن وجود دارد. برای اینکه ژاپن را واقعاً در فضا احساس کنید فضایی را در ورودی اتاق نشیمنتان درست کنید تا مهمانها کفشهایشان را در آنجا بگذارند.

روکشهای مبلمان دامنهدار و پردههای بلند و چیندار از مهمترین ویژگیهای آن است. استفاده از فرش در این سبک کاملاً اهمیت داشته و گچبریهای مجلل بر روی دیوارها و سقفها از عناصری است که از طراحی دکور س فرانسوی جداییناپذیر میباشد. این نوع سبک یکی از پرطرفدارترین سبک دکوراسیون منزل است که پایبندی خاصی در قوانین آن وجود ندارد. بهعبارتدیگر هرگونه که دوست دارید منزل خود را طراحی کنید.در این نوع سبک که که به سبک کولیوار نیز شناخته میشود بهطور واضح معنی نادیدهگرفتن عرف ها و قراردادهای معمول هدف اصلی است. بهعبارتدیگر شما بازتابی از سلیقهی خود را به استفاده از رنگهای پرتکرار یا طرحهای کاملاً متضاد با هر نوع سبکی را میتوانید استفاده کنید. درواقع سبک توانسته یک فضای دلنشین و صمیمی را نیز به وجود آورد. استفاده از سبک سنتی، استفاده از سبک مدرن و مینیمال یا حتی استفاده از سبکهای کلاسیک در کنار یکدیگر نشاندهنده دنیای مدرن باشد بهعبارتدیگر این نوع سبک توانسته دکوراسیون را به کمال مطلوب برساند.

علاوه براین، تا حد امکان از لوگو، المان های بصری برند از قبیل رنگ بندی در اتاق استفاده کنید، چون به شدت بر حرفه ای بودن کسب و کار تاثیرگذار است. یکی از بزرگترین مشکلات در اغلب محیط های کاری، کمبود فضا می باشد و در اتاق های مدیریت نیز این مساله وجود دارد. به همین دلیل می توان گفت در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت کوچک با چالش های زیادی مواجه خواهید بود، چون باید کمبود فضا را تا حد امکان با رعایت استانداردها جبران نمود. رنگ های بیش از اندازه تیره برای دیوار، کف و میز و مبلمان اداری در کنار هم فضای اتاق را کوچک تر جلوه می دهد. سعی کنید بیشتر به رنگ های روشن گرایش داشته باشید. سعی کنید میزهایی را انتخاب نمایید که دارای کشو بوده و وسایل کوچک را در آنها قرار دهید تا فضا منظم شود. کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، در چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت، نوع مبلمان ها و مدل و ابعاد آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه براین، رنگ دیوار و تمام وسایل موجود در اتاق، فضای خالی دیوار و اکسسوری ها نیز همگی باید با دقت استفاده شوند. فضاگویا یکی از ارائه دهندگان تجهیزات دکوراسیون اداری از قبیل انواع میز و مبلمان و صندلی اداری، پارتیشن های شیشه ای و چوبی در طرح و مدل های متنوع می باشد. برای داشتن اتاقی زیبا و کاربردی می توانید از محصولات این مجموعه استفاده کنید.

  • نحوه چیدمان اجناس
  • هزینه دکوراسیون منزل: ۲۴۰ میلیون تومان
  • پادشاهی (Regal Style)
  • افزایش شکوه و زیبایی فضا
  • پایه مبل
  • تزیین اطراف تلویزیون
  • نمای آنتیک پشت تلویزیون
  • رنگ های سرد

منظور از فلز نقره، طلا، قلع و مس است. تزئینات و لوازم فلزی نقرهای یا قهوهای در دکوراسیون خانه بسیار محبوبند. مثلا استفاده از قلع برای چوبپردههای خانه. فقط حواستان باشد با استفاده بیش از حد از فلزها، خانه را شلوغ نکنید و تعادل را رعایت کنید. با اینکه سبکهای مینیمال در چند سال اخیر بسیار رونق پیدا کرد، اما در سال 2020 مجددا ماکسیمالیسم (حداکثرگرایی) برمیگردد. برعکس مینیمالیسم که بر چیزهای ساده و کم تمرکز دارد، ماکسیمالیسم بر پذیرش عظمت استوار است. در سال 2020 طراحان داخلی قصد دارند رنگها و الگوهای بزرگ، جسورانه، روشن و نقاشیهای رنگارنگ را بیشتر از قبل در دکوراسیون داخلی پیاده کنند. مشکی پر قدرتتر از همیشه بازمیگردد. طراحان داخلی پیشبینی کردهاند که دکوراسیون کاملا سیاه از کابینت گرفته تا سینک و میز و دیوار، یکی از ترندهای پرطرفدار در سال 2020 خواهد بود. یکی از دلایلی که باعث میشود رنگ سیاه در خانه استفاده نشود، کوچک و بسته دیده شدن خانه است. رنگ کمد دیواری اما شما میتوانید با استفاده از المانهایی با رنگهای متضاد مانند سفید، این مشکل را حل کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن