قیمت پرشیا موتور زانتیا مدل 83 - سایت قیمت خرید هزینه

در نسبت وزن به قدرت برتری با زانتیا است اما در نسبت وزن به گشتاور برتری با اسپرو می باشد که البته ذکر این نکته

توسط NEWSWORLDS در 10 شهریور 1400

در نسبت وزن به قدرت برتری با زانتیا است اما در نسبت وزن به گشتاور برتری با اسپرو می باشد که البته ذکر این نکته ضروری است که چون موتور اسپرو هشت سوپاپ دارد به نسبت موتور زانتیا که از 16 سوپاپ برخوردار است با بالا رفتن دور موتور دچار افت گشتاور و قدرت می شود و این نسبت وزن به گشتاور در دورهای بالا مثلاً 4700 به بعد به نفع زانتیا خواهد بود از این رو به نظر می رسد که اسپرو تا دور 3000 و 3500 پا به پای زانتیا حرکت کند و با بالا رفتن دور موتور زانتیا برتری خود را به رقیب دیکته کند. در 16 سوپاپ دور موتور 3000 سرعت 120 تا رو راحت پر میکنی و حتی در… لوازم یدکی این خودرو نسبت به ماشین های این بخش بازار تا حدودی گران قیمت می باشد و قطعات آن در بعضی از موارد حتی از مزدا ۳۲۳ هم گران تر است. در طی این سال ها این سدان محبوب دچار تغییراتی شده است و بهبودها و افت هایی در عملکرد آن مشاهده می شود. سدان خانوادگی جمع و جوری که به واسطه بهره مندی از پیشرانه قدرتمند، توانایی رقابت با زانتیا را داشت.

ظاهر زیبا و هماهنگ اسپرتیج با اینکه تاریخ انقضایش تمام شده، اما هنوز هم جذابیتهای خودش را دارد. زیباترین قسمت طراحی آوانته را باید در بخش عقب دید که تمام قطعات آن با هم هماهنگی خیلی خوبی دارند. ولی علاوه بر لذت بردن از قابلیت های مثبت آن، باید هزینه استهلاک بالا و امنیت پایین را هم به جان بخرید. با این فرق که مصرف سوخت و استهلاک پایین تری نسبت به رقیب فرانسوی خود دارد. اما سوالی که در این جا مطرح می شود این است که کدام مدل از پژو پارس مناسب تر است؟ این خودرو به دلیل بهرهمندی از طراحی ایتالیایی (از سوی شرکت برتونه)، پیشرانه قدرتمند و ویژگیهای خاص و منحصر به فرد به سرعت در بازار ایران به عنوان یکی از خودروهای گرانقیمت، تقریبا لوکس و البته توانمند جا باز کرد. بنابراین ابتدا شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت را باز کرده و در داخل ظرفی قرار می دهیم و سوئیچ را باز می کنید.

وضعیت پایین صندلی راننده هم موجب شده است تا تسلط راننده بر روی خودرو کم باشد و دید عقب هم خیلی محدود می باشد. در وضعیتی که فروش خودروهای صفر کیلومتر توسط شرکت های خودروسازی محدود شده و زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده هم سال98 و99 اعلام شده، در صورتی که بخواهید خودرویی را بخرید که خیلی سریع به دست تان برسد، باید آن را از بازار آزاد تهیه نمایید. آوانته با۱۴۰ اسب بخار توان و حداکثر سرعت۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، یکی از توانمند ترین انتخاب های ماشین های دست دومی است که قادر هستید با مبلغ زیر صد میلیون تومان آن ها را بخرید و از این لحاظ علاوه بر خانواده ها، می تواند نظر جوان های جویای ماشین خاص را هم به خود جلب نماید. خاطره خوش روزهای حضور سانتیا در ایران چندی پیش سایپا را قانع کرد تا به مونتاژ خودرو دیگری از شرکت سیتروئن بپردازد اما قیمت آن در حال حاضر به حدود 130 میلیون تومان میرسد. اما اگر این خودرو را با رقبای همدوره خودش مقایسه کنید، وضع چندان هم بد نیست.

این خودرو با موتور tu5 معروف که بر روی پژو ۲۰۶ sd نیز قرار گرفته است قدرت کمتری نسبت پارس موتور زانتیا دارد. در صورتی که خیلی علاقه ای به فناوری های روز و قابلیت های متنوع در خودرو ندارید، زانتیا هم چنان می تواند به عنوان خودرویی جذاب از لحاظ نرمی سواری و قدرت بالای موتور شما را وسوسه کند. ولی در نمای جلو ماشین شاهد یک طراحی قدیمی هستیم، مدل چراغ های جلو در واقع به ما نشان می دهد که با یک ماشین متعلق به بیست سال قبل طرف هستیم. ولی مونتاژ قطعات با دقت خیلی خوبی انجام شده و با گذشت این همه سال از تولیدش هنوز هم خبری از صداهای عجیب و ناجور داخل کابین نیست. قرارداد دو شرکت در این زمینه 10 ساله بوده و در سال 1389 با پایان مهلت قرارداد تولید این خودرو نیز متوقف شد. مدل طراحی بدنه و اتاق زانتیا به بیست سال گذشته بر می گردد، به طوری که افرادی که به دنبال خودروهای روز هستند خیلی از این ماشین خوش شان نمی آید. قیمت ها در این بخش از بازار به صورت محسوسی بالا رفته و نرخ قیمت برخی از خودروهای داخلی به حدی رسیده که در مواردی به خاطر اینکه هیچ توجیهی برای خرید آن ها وجود ندارد، مصرف کننده از خرید آن ها منصرف می موتور زانتیا شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن