معرفی لپ تاپ استوک مناسب کاراهای گرافیکی

با لپ تاپ چه کارهایی میتوان کرد ؟ Compaq Computer اولین لپ تاپ خود را با گرافیک پیشرفته VGA در سال 1988 لپ تا

توسط NEWSWORLDS در 17 بهمن 1401

با لپ تاپ چه کارهایی میتوان کرد ؟

laptopCompaq Computer اولین لپ تاپ خود را با گرافیک پیشرفته VGA در سال 1988 لپ تاپ مهندسی عرضه کرد. در سال 1989 ، NEC لپ تاپ “UltraLite” را با وزن کمتر از 5 پوند عرضه کرد. این پیش ساز مدل امروز بود. اپل اولین لپ تاپ خود را در سال 1991 عرضه کرد ، تقریباً در آغاز این شرکت بود و تا سال 1994 ، لپ تاپها معمولاً مورد استفاده قرار میگرفتند و جایگزین رایانههای رومیزی تجاری میشدند. Wi-Fi در لپ تاپها در سالهای 1998-1999 ظاهر شد و از آنجا ، محبوبیت لپ تاپ افزایش یافت و استفاده از لپ تاپها را در تجارت ، تحصیل و مصارف خانگی تسهیل کرد. لپ تاپها با گذشت زمان زندگی ما را آسان کردهاند. با کیفیت و دقت بیشتر ، زمان کمتری برای استفاده از لپ تاپ میتواند کارهای زیادی را در مدت زمان کوتاهی انجام دهد در حالی که اگر این کار را به صورت دستی انجام دهیم ، زمان زیادی طول میکشد. 1. مزیت یا اهمیت اصلی لپ تاپها کاهش یا کوچک سازی قطعات الکترونیکی است.

  • طراحی ظاهری
  • شورای انتظامی کل
  • ارزان قیمت
  • ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی

laptopکاربر قادر است بر روی لپ تاپ و کامپیوتر، هر نوع ویندوزی را نصب کند. با این حال ممکن است در پارهای از اوقات به واسطه کارت گرافیک موجود در هر کدام از سیستم ها با ارورهایی مواجه شوید. به مانند سایر بخش ها و سخت افزارهای موجود در لپ تاپ و کامپیوتر، پردازنده های گرافیکی نیز با هم تفاوت اساسی دارند. بدون تردید کاربران نباید انتظار داشته باشند که از پردازنده های گرافیکی کوچک لپتاپها عملکردی یکسان و مشابه با عملکرد پردازنده گرافیکی pc مشاهده کنند. کارت گرافیک های قدرتمند و حجیم موجود در کامپیوترهای رومیزی، قدرت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. به عنوان مثال کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070 در مقایسه با پردازنده گرافیکی لپ تاپ از هسته های بیشتری بهره می برد. کاربرانی که به دنبال انجام کارهای تخصصی گرافیکی هستند یا به عنوان گیمر قصد دارند از کامپیوترهای خود استفاده کنند، باید در زمینه پردازنده گرافیکی به دنبال انتخاب سیستم رومیزی باشند. همانگونه که می دانید، پیشرفت در زمینه تولید قطعات و سخت افزارهای مختلف موجب شده است که کاربران بتوانند برای ارتقاء سرعت سیستم خود از محصولات گوناگون بهره ببرند.

هر کدام از اینها، خریدهای ناموفقی محسوب میشوند.

laptopتنها در صورتی که شناخت کافی از مشخصات انواع مختلف لپ تاپ را داشته باشید، مقایسه قیمت میتواند مفید باشد. در غیر این صورت، احتمال اینکه لپ تاپ ارزان قیمتی بخرید که استفاده چندانی از آن نداشته باشید، زیاد است. البته شما می توانید با خرید لپ تاپ استوک کارایی مد نظر خود را دریافت کنید اما با قیمت بسیار به صرفه تر! یک مثال برای این مورد، خرید لپ تاپ اداری و اجرای بازی های سنگین بر روی آن یا خرید لپ تاپ گیمینگ و انجام امور اداری با آن است. هر کدام از اینها، خریدهای ناموفقی محسوب میشوند. اولین و مهمترین فاکتور در خرید لب تاب، قیمت آن میباشد. نوسانات ارز در ایران، یکی از دلایل به وجود آمدن قیمت های مختلف لپ تاپ میباشد. همچنین، عواملی دیگری مانند قیمت پردازنده، قیمت کارت گرافیک، قیمت هارد دیسک، قیمت صفحه نمایش، تعداد پورتها و … بر روی قیمت لپ تاپ های بازار، تأثیر گذار هستند. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که هر شرکت سازندهای، از مواد اولیه متفاوت در ساخت بدنه لپ تاپ و تکنولوژی های سخت افزاری مختلف استفاده میکند.

8 روش‌های ناشنیده دستیابی بزرگتر لپ تاپ

laptopعلاوه بر این، مایکروسافت و اپل نیز توانسته اند پیشرفت چشمگیری در زمینه تولید لپ تاپ داشته باشند. مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر برای کاربران همواره جذابیت خاصی داشته است. همانگونه که مشاهده کردید، بررسی قابلیت ها و ویژگی های موجود در سیستم رومیزی و لپ تاپ ها نشان می دهد هر کدام از آنها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. بنابراین به طور قطع نمی توان بیان کرد که سیستم کامپیوتری برای شما بهتر است یا لپ تاپ. برای یک انتخاب درست سعی کنید ابتدا نیاز خود را بررسی کرده و با شناسایی محصولات موجود در بازار، روی به خرید سیستم بیاورید. اگر یک گیمر هستید یا برای انجام کارهای گرافیکی سنگین قصد خرید یک سیستم مناسب را دارید، توصیه ما به شما خرید کامپیوتر رومیزی است. در طرف مقابل برای کارهای روزمره و معمولی ترجیح می دهیم که خرید لپ تاپ را به شما توصیه کنیم.

  • حجم کم
  • گوشی iphone SE 2020
  • رَم 64 گیگابایتی
  • موبایل و تبلت
  • قدرت پردازشی
  • دارای نمایشگر IPS با ابعاد ۱۵.۶ و بروزرسانی ۱۲۰ هرتز

laptopدر عین حال اگر یک برنامه نویس تازه کار هستید و به دنبال انتخاب کامپیوتر یا لپ تاپ میگردید، ممکن است خرید لپ تاپ برای شما گزینه ای بهتر باشد. بدون تردید کامپیوترهای رومیزی از قدیم تا به امروزه با استفاده از هاردهای HDD اسمبل می شوند. در این بین هاردهای ssd به عنوان تجهیزات فوق العاده کاربردی تر بر روی لپ تاپ ها قرار می گیرند. اندازه کوچکتر و سرعت بسیار بالاتر هارد SSD موجب شده است که نسبت به هارد HDD بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. هارد دیسک لپ تاپ با ظرافت خاصی که دارند می توانند به خوبی درون این دستگاه قرار گیرند. علاوه بر این، برای پردازش های سنگین نیز هارد لپ تاپ باید به گونه ای انتخاب شود که سرعت بالایی داشته باشد. در کامپیوترها اغلب از هارد دیسک داخلی استفاده می شود. این نوع هارد که از آن با نام هارد HDD نام میبرند وظیفه دارد تا به صورت دائمی اطلاعات را درون خود ذخیره کند.

 

laptopاین سوالی است که ممکن است برخی از کاربران دچار آن شوند. خصوصا کاربرانی که برای اولین بار و در سنین پایین تری اقدام به خرید لپ تاپ می کنند، قطعا این سوال در ذهنشان نقش بسته است و آن را عنوان کرده اند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است با یک مثال به خرید لپتاپ استوک ارائه پاسخ بپردازیم. پردازنده اصلی لپ تاپ نیز در حقیقت همان پردازنده مرکزی است که مانند مغز، وظیفه کنترل عملکرد، پردازش اطلاعات و ارائه آن ها به صورت قابل فهم برای سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتر بر عهده آن است. بنابراین یک لپ تاپ از مرکز خود یعنی پردازنده اصلی شکل گرفته و در حقیقت این پردازنده است که به لپ تاپ امکان فعالیت و انجام فرامین را می دهد. کارت گرافیک لپ تاپ چیست ؟ این موضوع یکی از سوال های پرتکرار کاربرانی است که آشنایی بالایی با سخت افزار کامپیوتر و لپ تاپ نداشته و در زمان انتخاب دستگاه و با برخورد به عبارت کارت گرافیک برایشان این سوال پیش می آید.

اینیک شرکت الکترونیکی مصرفی مستقر در تایوان است.

laptopاگر به دنبال خرید لپتاپ بودهاید، احتمالاً با دو مورد از مشهورترین مارکهای صنعت لپتاپ مواجه شدهاید ایسوس و لنوو. درحالیکه هردوی این مارکها امکانات و آپشن های بسیار خوب و بهروزی دارند اما شما فقط قادر به خریداری یک لپتاپ هستید. این مقاله به شما کمک میکند تا انتخابی درست و سریع داشته باشید. قبل از اینکه به مقایسه لپتاپ لنوو و ایسوس بپردازیم، بهتر است که مروری سریع بر روی هر لپتاپ بهصورت جداگانه داشته باشیم تا جایگاه هر یک را در ردهبندی کلی بهتر درک کنیم. تولید لپ تاپهای قدرتمند! عامل اصلی متمایزکننده لنوو و ایسوس! ایسوس رسماً بهعنوان ASUSTeK Computer Inc شناخته میشود. اینیک شرکت الکترونیکی مصرفی مستقر در تایوان است. ایسوس همچنین به دلیل تولید سختافزار رایانههای برتر شناختهشده است. چهار مهندس سختافزار سابق ایسر، ایسوس را در سال ۱۹۸۹ تأسیس کردند و از آن زمان به یک شرکت چندملیتی شناختهشده تبدیلشده است. ایسوس که یک OEM (تولیدکننده تجهیزات اصلی) است، عمدتاً با رایانه، الکترونیک و سختافزار تلفن سروکار دارد.

laptopضمن اینکه فوق العاده سبک هستن ، حدود ۱ کیلو ! ■ در خانواده باریک و سبک لپ تاپ ایسوس ، لپ تاپی که پیشوند UX داره معمولا بهتر از U خالی هست . ■ سری N لپ تاپ ایسوس واسه افرادی که می تونن حدود ۳ میلیون به بالا خرج کنن بهترین انتخابه . ■ سری K لپ تاپ ایسوس واسه افرادی که می تونن حدود ۲ میلیون به بالا خرج کنن مناسبه . ■ سری X لپ تاپ ایسوس واسه افرادی که می تونن حدود ۱ میلیون تا ۲ میلیون خرج کنن مناسبه . ■ سری U و سری S لپ تاپ ایسوس قیمت خیلی مشخصی ندارن . لپ تاپ ۱ میلیونی داره تا ۵ ۶ میلیونی . اینو دیگه باید خودتون بپرسید . ■ سری N لپ تاپ ایسوس معمولا پیشرفته و قدرتمند هستن و البته گرون تر . مناسب برای هر کاری به جز بازی های خیلی سنگین.

آخرین مطالب