چگونه می توانید از خدمات دندانپزشکی استفاده کنید در حالی که توانایی پرداخت آن را ندارید؟

[ad_1] اخیراً صفی از مردم در گوشه ای از محله ای در شمال فیلادلفیا در اطراف دانشگاه تمپل ایستاده بودند. خورشی

توسط NEWSWORLDS در 10 دی 1400
[ad_1]

اخیراً صفی از مردم در گوشه ای از محله ای در شمال فیلادلفیا در اطراف دانشگاه تمپل ایستاده بودند. خورشید هنوز طلوع نکرده بود و حرکت ضعیف بود. چند راننده ای که از آنجا رد می شدند با کنجکاوی جمعیت را تماشا می کردند. افرادی که منتظر بودند امیدوار بودند که در یک کلینیک دندانپزشکی رایگان برای فقرا و نیازمندان که توسط ماموریت خیریه پنسیلوانیا سازماندهی شده بود پذیرفته شوند. MOM-n-PA، سازمان غیر انتفاعی. برخی از افراد برای مراقبت های معمول آنجا بودند. دیگران به رویه های اساسی نیاز داشتند.

MOM-n-PA از سال 2013 "نمایشگاه های دندانپزشکی" را در پنسیلوانیا سازماندهی کرده است. آنها هر ساله نمایشگاهی برگزار می کنند، به جز در سال 2020 که بیماری همه گیر آنها را مجبور به لغو کرد. معمولاً در یک کلینیک دو روزه، این سازمان حدود دو هزار نفر را در یک نمایشگاه یا عرصه درمان می کند. ولی کووید به این معنی بود که نمایشگاه 2021 باید کوچکتر باشد. دانشکده دندانپزشکی کورنبرگ در تمپل با میزبانی این رویداد موافقت کرد و سقف احتمالی آن هشتصد بیمار بود.

این موضوع حتی قبل از باز شدن درها مشخص بود MOM-n-PA سریع به آن سقف خواهد رسید بابی جونز، شصت و چهار، ساعت 6:20 رسیده بود صبحشیک در یک لباس مشکی کامل با بولرو مونتاژ شده است. او به من گفت که می خواهد دندان هایش را مسواک بزند. با دیدن صف آرزو کرد که ای کاش ساعت 4:30 رسیده بود. با این حال، او گفت: من آنقدر خوشحالم که نمی توانم استرس داشته باشم. میگوئل ویلار، مرد جوانی با سبیل‌های مرتب شده و تکه‌ای روح، در امتداد خط قدم می‌زد و کیسه‌ای از چوب شور را با هم تقسیم می‌کرد. او هم منتظر معالجه بود. فکر می کرد ده سال از معاینه اش می گذرد. چوب شورها گرم بودند، با توجه به اینکه هنوز تاریک و سرد بود، چیز خوبی بود.

Medicare مراقبت های دندانپزشکی را پوشش نمی دهد، مگر در شرایط خاص خاص - مثلاً اگر در طول بستری شدن در بیمارستان نیاز به یک روش باشد. پوشش Medicaid برای بزرگسالان بسته به کشور متفاوت است. ممکن است فردی بیمه سلامت داشته باشد اما بیمه دندانپزشکی نداشته باشد. حتی کسانی که پلاک دندانی دارند ممکن است برای دریافت مراقبت مشکل داشته باشند. با توجه به مرکز استراتژی های سلامت، کمتر از نیمی از دندانپزشکان در ایالات متحده از Medicaid یا برنامه بیمه سلامت کودکان استفاده می کنند، و ترتیب ملاقات با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند یک چالش باشد. برخی از شهرستان های پنسیلوانیا یک ارائه دهنده دندانپزشکی برای مصرف Medicaid ندارند. عمید اسماعیل، رئیس دانشکده دندانپزشکی کورنبرگ، در حالی که من را از نمایشگاه بازدید می کرد، به من گفت: «واجد شرایط بودن لزوماً به معنای دسترسی نیست. تمپل کلینیکی را اداره می کند که برای کسانی که ممکن است برای پرداخت هزینه های معمول خدمات دندانپزشکی مشکل دارند، مراقبت کند. اسماعیل گفت، اما حتی مراقبت از او برای بسیاری از بیماران کم درآمد غیرممکن است. این بیماری همه گیر وضعیت را تشدید کرده است، زیرا بسیاری از کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی بسته شده اند.

با پیشرفت صبح، دم بیرون همچنان به رشد خود ادامه داد. هر از گاهی یکی در صف متوجه نشان مطبوعاتی من می شد و با اشتباه گرفتن من با یک داوطلب، به من نزدیک می شد و ماسکم را برمی داشت و درخواست مشاوره دندانپزشکی می کرد.

من تحصیلات دندانپزشکی ندارم، اما احساس می کردم با افرادی که در صف هستند مرتبط هستم. وقتی در فقر و بدون مراقبت از دندان بزرگ شدم، دلم برای دندان های زیادی تنگ شده است. تعدادی از بقیه شکسته یا آسیب دیده اند. سال گذشته یکی از دندان های پایینی جلوی من شکست و یک تکه دندانه دار باقی ماند که زبان و لب داخلی من را چندین بار در روز برید. من شرم و ناراحتی جستجوی درمان رایگان را می دانم. مخصوصاً از کامنت ها و سخنرانی های محکوم کننده ای که از دندانپزشکان دریافت می کردم می ترسیدم. یکی از اصول اساسی MOM-n-PA این است که با هر بیمار با عزت و احترام رفتار شود.

مانند بسیاری از شهرهای آمریکا، شواهد روشنی از فقر در سراسر فیلادلفیا وجود دارد. به نظر می رسد این امر به ویژه در مناطقی که افراد فقیر توانایی پرداخت اجاره بها را دارند، صادق است. شب قبل از نمایشگاه، یک راننده در نزدیکی دانشکده دندانپزشکی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. یک ناظر گاه به گاه ممکن بود حدس بزند که برخی از خانه‌های مخروبه اطراف متروکه و خالی بودند، اما پس از گذراندن دوره‌هایی از کودکی‌ام در مکان‌هایی مانند این، بهتر می‌دانستم.

سرانجام خورشید طلوع کرد. روز گرم شد. بعد از ظهر تابلویی بر درب دانشکده دندانپزشکی آویزان شد. چهارصد و پنجاه نفر قبلا ثبت نام کرده بودند. آنهایی که هنوز در صف منتظر هستند باید روز بعد برگردند. مردم از سرخوردگی و ناامیدی ناله می کردند و تعدادی از بیماران آینده متفرق می شدند.

نمایشگاه های دندانپزشکی فیلادلفیا تنها فرصتی است که بسیاری از مردم در سال آینده از خدمات اورژانسی دندانپزشکی برخوردار شوند.

عکس توسط میکی نای / با حسن نیت از MOM-n-PA

در غیاب تلاش دولت برای ارائه مراقبت های اولیه دندانپزشکی به همه آمریکایی ها، سازمان هایی مانند MOM-n-PA سعی کنید نیاز را برطرف کنید در طی نه سال گذشته، این گروه خدمات درمانی به ارزش حدود شش میلیون دلار را به حدود ده هزار بیمار ارائه کرده است. هیچ یک از شرکت کنندگان - دندانپزشکان، جراحان دهان، آزمایشگاه ها و متخصصان اشعه ایکس - دستمزد دریافت نمی کنند و بسیاری از آنها هزینه های قابل توجهی را در حین شرکت متحمل می شوند.

MOM-n-PA بخشی از ترکیبی از سازمان ها است. تری دیکنسون، مدیر اجرایی سابق انجمن دندانپزشکی ویرجینیا، برنامه ماموریت های خیریه را در سال 2000 ایجاد کرد. حالا استقلالی ها هستند مامان سازمان هایی در ده ها ایالت، با نام هایی مانند آیووا مامان و جنوب میانه مامان. همچنین Mission of Mercy، Inc. - ربطی به مامان-در سال 1994 تأسیس شد و کلینیک های سیار را در مریلند، پنسیلوانیا، آریزونا و تگزاس از طریق یک کلینیک دندانپزشکی کاملا مجهز و سیار اداره می کند. سازمان دیگری، بنیاد مراقبت از دندانپزشکان آمریکا، تجهیزات و کارکنان دندانپزشکی را برای بسیاری از این رویدادها تامین می کند. تنها در سال 2019، ADCF تجهیزات و پشتیبانی عملیاتی را به بیش از دوجین شریک دولتی ارائه کرد - ارزش کل خدمات نزدیک به بیست و پنج میلیون دلار بود.

البته این سازمان ها تنها می توانند به بخش کوچکی از نیازمندان کمک کنند. روز دوم نمایشگاه دندانپزشکی اتفاق مهمی بود. برای بسیاری از مردم، این تنها فرصت آنها برای دریافت مراقبت های اضطراری دندان در سال آینده بود. یک خط حدود 4 شروع به تشکیل شدن کرد صبح، برخی صندلی های کمپینگ برپا می کنند و برخی دیگر روی ویلچر می نشینند.

آدلا مورالس پس از همراهی با اوبر در رتبه سه، در ردیف اول قرار گرفت. موهای خاکستری او در دم اسبی زیر کلاه ایگلز جمع شده بود و ماسکی با طرح های گلدار زده بود. او امیدوار بود که کانال ریشه بگیرد. مدی میلنز با همراهی دو دوست که برای همراهی با او حضور داشتند، مورالس را تا خط 4:15 دنبال کرد. او به من گفت که او همچنین یک کانال ریشه می خواهد. او در ماه مه یک مشاوره دندانپزشکی داشت، اما نمی توانست هزینه هزار دلاری این عمل را بپردازد. او که از طرفداران گروه Grateful Dead بود، تقریباً تماماً کراوات پوشیده بود. دوستان او کوله‌پشتی‌هایی را حمل می‌کردند که با حیوانات کوچک و مجسمه‌های مخمل‌خواب تزئین شده بود.

آنیتا لجت فقط چند نقطه جلوتر بود. روز قبل با پسرش آمده بود تا او را شفا دهد. حالا او برای خودش برگشته است. او نیاز به استخراج داشت، اما از ترکیبی از ترس و مالی خودداری کرده بود. او به من گفت: «دیروز در صف شنیدم که مردی می‌گوید به جایی در وست فیلی زنگ زده است، و ساعت دویست و پنجاه فقط برای کشیدن دندان بود!» او به من گفت. تا 9 صبحمورالس موفق شده بود داخل شود. با حدود بیست نفر دیگر، میلنز در محوطه انتظار کانال ریشه نزدیک موزه دندانپزشکی مدرسه بود، که یک "سطل دندان" پر از نمونه های گرفته شده از ادگار آر آر (بی درد) پارکر، خیابانی از آغاز دندانپزشک قرن بیستم را به نمایش گذاشت. نمایشگر در همین حال لگت دندان هایش را درآورد. او مدرسه را ترک کرد و سپس به صف بازگشت و این بار گروهی از کودکان خردسال را که نیازمند مراقبت بودند همراهی کرد. دختر بچه ای کت جین پوشیده بود که پشتش عکس اسنوپی بود. پسری داشت یک صندلی تاشو فلزی تقریباً به قد خودش می‌کشید که وقتی او مجبور شد بنشیند آن را برای لگت گذاشت. لگت و بچه ها اندکی قبل از اینکه برگزارکنندگان تابلوی دیگری روی در نصب کنند که نمایشگاه دوباره به ظرفیت خود رسیده است، به داخل رفتند.

حوالی ظهر، میلنز و دوستانش ظاهر شدند. میلنز در حالی که خمیازه می‌کشید، گفت: «من واقعاً می‌توانم چرت بزنم. دوستانش سری تکان دادند.

صف تقریباً پراکنده شده بود و مردم در حال دور شدن بودند. برخی کیسه های هدیه حاوی مسواک، خمیر دندان و سایر مواد مصرفی را در دست داشتند. خیلی لبخند می زدند یا اگر صورتشان بی حس بود تمام تلاششان را می کردند. دیگران به پهلو چرخیده بودند و نفس نفس نمی زدند. وقتی رفتم مردی مضطرب را دیدم که به نگهبانی نزدیک شد. او پرسید که چه زمانی درمانگاه رایگان را باز می کند؟


این خبر توسط سازمان غیرانتفاعی روزنامه نگاری پروژه گزارش دهی مشکلات اقتصادی حمایت شده است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن