اندروز پیکو هیچ قدیس

Neal Graffy یک مورخ شناخته شده در جامعه سانتا باربارا است که مستحق احترام به دانش و عشق خود را از تاریخ است.

توسط NEWSWORLDS در 22 مرداد 1399

Neal Graffy یک مورخ شناخته شده در جامعه سانتا باربارا است که مستحق احترام به دانش و عشق خود را از تاریخ است. پروژه تغییر نام خیابان Dolores Huerta در کوتاه مدت خود را به شهردار و شورا در تاریخ 5 مه 2020 ارائه شده است از کتاب خود را در نام خیابان در سانتا باربارا ذکر شده است.

در بخش پژوهشی آن مختصر، اطلاعات دقیقی در مورد آندره پیکو، شخصی که خیابان سن آندره به نام او نام گرفته است، وجود دارد. بخش زیادی از این اطلاعات از مدیر انجمن تاریخی سن فرناندو و آندرس پیکو ادوبی به دست آمده است. البته این اطلاعات گسترده را نمی توان در یک مگس فروش عمومی یک صفحه ای گنجاند، که تنها اساس نظر اخیر آقای گرافی در ایندیپاینتاست. در این قطعه، او به اضافه کردن برخی از پس زمینه جالب در مورد سوء استفاده نظامی از آندره پیکو در طول جنگ مکزیک و آمریکا.

آنچه در مقاله اش گنجانده نشده این واقعیت است که آندره پیکو پس از جنگ به تابعیت ایالات متحده در آمد و در زمینی به ارزش ۶۰هزار جریب که برادرش پیو پیکو به او اختصاص داده بود ثروت یاور شد. این زمین از مالکان مکزیکی به عنوان غنایم جنگی ضمیمه شده بود که در دست گرفته شد و بخشی از کالیفرنیا شد. ما باید بپرسیم: چگونه مردم از میراث مکزیک در مورد احترام به مردی که شگفت آور ثروتمند از دریافت زمین های بازپس گرفته شده از اجداد خود احساس?

در حال حاضر، موجی از اعتراض در سراسر این کشور به چهره های تاریخ هدایت می شود که نشان دهنده یادآوری های دردناک به سیاه پوستان از بردگی، سلب حق و خشونت خود هستند. تندیس ها، پرچم ها، پلاک های یادبود و نام خیابانی رهبران کنفدراسیون در بسیاری از نقاط در سراسر ایالات متحده حذف می شوند. این بخشی از یک جنبش عدالت اجتماعی طولانی به پایان رسید برای پایان دادن به جشن دوره های شرم آور از تاریخ ما که سزاوار نیست که به بزرگداشت است.

این طور نیست که تاریخ دروغ است؛ فقط اينه که ديگه ارزش افتخار نداره در واقع، کاملا برعکس، این نمادین از سفید پوستان است که حقوق و ارزش ذاتی مردم حاشیه را به عمق تضعیف می کند، چه سیاه، لاتین، بومی آمریکایی، و چه آمریکایی های دیگر رنگ.

به عنوان مثال، این موضوع از تاریخ است که یک سرخ پوست مرده در محل خیابان ایندیو مورتو پیدا شده بود. اما این دلیلی برای حفظ این نام خیابانی توهین آمیز نیست. در واقع، پروژه تغییر نام خیابان ایندیو مورتو این نکته را می سازد که: «چون نژادپرستی هنوز در سانتا باربارا، کالیفرنیا و در ایالات متحده آمریکا وجود دارد، باید برای اطمینان از اینکه زندگی سیاه ان ها اهمیت ی دارند، و تعیین خود بومی مفتخر است، و همه تظاهرات نژادپرستی نهادینه شده به چالش کشیده می شوند و حذف می شوند مهم نیست چه شکلی طول می کشد و نه مردم و گروه ها از نژادپرستی حمایت می کنند.» [Marcus Lopez, Letter to Mayor, June 15, 2020.]

"Calle Dolores Huerta" به یک قهرمان لاتینا که زندگی خود را وقف ترویج حقوق فقرا و خواستار دسترسی آنها به شرایط مناسب زندگی و کار کرده است، به رسمیت شناخته شدن عمومی خواهد داد. به همین دلیل، او یکی از پنج افتخار برجسته به عنوان 2020 RFK Ripple از برورات امید از جمله دکتر آنتونی Fauci.

در مورد عنوان "سنت اندرو" که به آندره پیکو داده شد، این قابل قبول است که با تدبر از قداست بر او به یک رهبر نظامی احترام بگذارید؟ اين به عنوان "طنز" از بين ميره؟

اگر کسی بخواهد تمایز را به یک رهبر نظامی منتقل کند، رتبه اش را بالا می برد. یکی از او را دوبله نمی قدیس. می توانید تصور کنید که "سنت رابرت ای لی" یا "سنت اولیسه اس گرانت"؟ قدیس بودن یک افتخار مذهبی است که باید جدی گرفته شود. فرایند کانونیزیزه شدن سخت و پرتقاضا است، گاهی اوقات صدها سال طول می انجامد تا کامل شود. در بهترین حالت بی احترامی و در بدترین حالت توهین آمیز به مذهب کاتولیک است که این تثیه را به کار بُرَد تا نامناسب.

معمولاً، مردم نام سن آندریاس را به عنوان سن آندریاس اشتباه تلفظ می کنند، و یادآورهای ناخوشایندی از گسل سن آندریاس و چشم انداز ترس آور زندگی های از دست رفته را بالا می برند. بهتر است که به باغ ها با یادآوری شود، به عنوان آقای گرافی می گوید، "یک بازی کوچک" در نام خانوادگی دولورس هورتا.

این پیشنهاد که ما نام یک باغ پس از Dolores Huerta ممکن است در نظر گرفته شده است به معنی به این چهره نمادین در تاریخ. با این حال، با توجه به روشی که زنان قرن ها از تاریخ حذف شده اند، اغلب عمداً باید به این مفهوم توجه کرد.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب