NBA YoungBoy و ستاره های نامرئی صنعت موسیقی

[ad_1] تنها دو هنرمند در سه سال گذشته آلبوم شماره 1 را منتشر کرده اند. اولین نفر تیلور سوئیفت است که به اندا

توسط NEWSWORLDS در 30 دی 1400
[ad_1]

تنها دو هنرمند در سه سال گذشته آلبوم شماره 1 را منتشر کرده اند. اولین نفر تیلور سوئیفت است که به اندازه هر تکنوازی در تاریخ جوایز گرمی را برای آلبوم سال دریافت کرده است. (همسالان او در این دسته عبارتند از فرانک سیناترا، استیوی واندر، و پل سایمون.) دیگری یک جوان 22 ساله NBA است. ("NBA" به معنای "دیگر شکست نخورد.") آهنگ های او شامل "AI Youngboy 2"، "Top" و "Sincerely, Kentrell" هستند. اما علیرغم موفقیت او که با یکی از تحسین‌شده‌ترین هنرمندان پاپ در تمام دوران به اشتراک گذاشته شد، یانگ‌بوی به طور گسترده ناشناخته باقی مانده است.

YoungBoy شاگرد ستارگان هیپ هاپ از باتون روژ مانند Boosie Badazz و Lil Phat فقید است و صدای او در حال حاضر یک انحراف چشمگیر از موسیقی رپ نیست. موسیقی او نزدیک، جهنده و به طور خودکار تنظیم می شود، و صدای ملودیک بینی او با غرغر تقویت می شود. یانگ بوی با غیرت خود برای انتقام به عنوان یک متجاوز هدفمند شهرت پیدا کرده است، اما آهنگ های تقابل آمیز تر او توسط طرف نرمش کمرنگ شده است. او همچنین یک اخلاق کاری به ظاهر پایان ناپذیر دارد - او نوزده پروژه انفرادی کامل را در کمتر از هفت سال منتشر کرده است. از سال 2017، او چهار آلبوم پلاتینیوم و میکس تیپ با تاییدیه انجمن صنعت ضبط آمریکا، همراه با 9 تک آهنگ پلاتینیوم ارائه کرده است که شش تای آنها مولتی پلاتین شدند. طبق اکثر ارقام، یانگ بوی یکی از موفق ترین هنرمندانی است که امروزه کار می کند. چرا این حس را ندارد؟

YoungBoy یکی از شدیدترین موارد یک پدیده اخیر است: یک ستاره موسیقی نامرئی. این آسان تر از همیشه است که در تمام معیارهای استاندارد عملکرد صنعت مورد توجه قرار گیرد و همچنان مورد توجه عموم قرار نگیرد - داشتن دنبال کنندگان عظیمی که به سختی در اکوسیستم گسترده تر فرهنگ پاپ ثبت نام می کنند. این پدیده در درجه اول محصول جانبی زیرساخت استریم است که از مدل پخش آهنگ برای تخمین فروش رکورد استفاده می‌کند، سیستمی که به هنرمندان اجازه می‌دهد تا غرفه قدیمی را دور بزنند، حتی اگر در خطر ناشناس ماندن باشند. اما تفاوت بین آنچه را که محبوبیت دارد و آنچه محبوب است را نیز نشان می دهد.

صنعت موسیقی همیشه علاقه‌مندی‌های فرقه‌ای غیر محتمل خود را داشته است، اما تنها در دوران پخش جریانی است که یک هنرمند می‌تواند از چنین موفقیتی به عنوان ستاره‌های پاپ برخوردار باشد و ردپای فرهنگی کمی در خارج از جامعه‌ای که ایجاد می‌کند داشته باشد. (هنرمندانی هستند که نماینده تعداد کمتری از یانگ‌بوی هستند که شیک‌تر به حساب می‌آیند: افراد مورد علاقه منتقدان مانند وینس استیپلز، فردی گیبز و فیبی بریجرز یا ستاره‌های پاپ خارج از مرکز مانند لانا دل ری.) حداقل بخشی از آن به دلیل ناملموس بودن است. از جریان. زمانی که صنعت بر اساس فروش فیزیکی ساخته شد، هنرمندی که به اندازه کافی بزرگ بود که بتواند یک میلیون سی دی به فروشگاه ها بفرستد، سطح طبیعی همه جا را تضمین می کرد، و یک دستگاه بازاریابی کامل وجود داشت که چنین هنرمندان و پروژه هایشان را به نمایش بگذارد. اگرچه می‌توانیم سی‌دی‌هایی را تصور کنیم که روی هم چیده شده‌اند، جریان‌های جمع‌آوری‌شده کمی شبیه کد ماتریس هستند.

در سال 2014، زمانی که فروش آلبوم‌های فیزیکی برای اولین بار تحت استریم قرار گرفت تابلو تبلیغاتی 200 برای اولین بار فرمول جدیدی برای اندازه گیری مصرف موسیقی معرفی کرد. شاخص هایی که در طول زمان به روز شده اند در تلاش هستند تا واحدهای دیجیتال را به عنوان فروش آلبوم تقریبی کنند: آلبوم های معادل رکورد (چایبرای مثال، ده بار دانلود آهنگ از همان آلبوم را با فروش یک آلبوم گزارش کرد، در حالی که آلبوم های معادل را پخش کرد (دریا) 1250 استریم درجه یک یا 3750 استریم رایگان از همان آلبوم را با فروش یک آلبوم گزارش می دهد. در سال 2019، جریان های ویدئویی به معادله اضافه شد. ردیابی فروش فیزیکی تغییری نکرده است، اما امروزه این فروش تنها ده درصد از کل درآمد موسیقی را تشکیل می دهد.

برای مدتی به نظر می رسید که پخش موسیقی می تواند تجربه شنیداری را دموکراتیک کند و به کانالی مستقیم برای جریان انبوه ستاره ها و هنرمندان نامحتمل از بازارهای خارجی تبدیل شود. با افزایش استریم، معیارهای موسیقی سیاه‌پوست نیز افزایش یافت: برای مثال، تقریباً یک سوم کل جریان‌های صوتی در سال 2020، هیپ‌هاپ و R. & B. بودند (و تقریباً سی و چهار درصد از جریان‌های ویدیویی از همان ژانرها بودند. ...) هنرمندان کی پاپ مانند BTS و BLACKPINK از پلتفرم لیست پخش در پلتفرم های استریم استفاده کردند و سایت اشتراک موسیقی SoundCloud به هنرمندان اتاق خواب مانند Billy Isle و Post Malone یک مگافون داد تا یک شبه به مخاطبان ملی برسد. اما شکاف عظیمی بین ستاره‌های بزرگ و سازندگان موسیقی DIY وجود دارد. داده های جمع آوری شده در سال 2020 نشان می دهد که نود درصد جریان ها به یک درصد از پیمانکاران می رسد. هنرمندانی مانند YoungBoy جایی در وسط قرار دارند: آنها سهمی از پای پخش را کنار گذاشته‌اند، اما این به اشباع فرهنگی قابل توجهی منجر نشده است.

در سال 2020، YoungBoy تقریباً به اندازه درآمد تیلور سوئیفت از جریان پخش درآمد انجام داد. تابلو تبلیغاتی. (تفاوت این است که درآمد پخش جریانی تقریباً تمام درآمد سال و کمتر از نیمی از آن را نشان می‌دهد.) به طور مشابه، راد ویو، خواننده رپ بلوز فلوریدا، که دو آلبوم آخرش در رتبه‌های 1 و 2 عرضه شد، سر و صدای زیادی در این سال به پا کرد. 2020 بدون فروش یک آلبوم فیزیکی، به لطف پخش‌های ویدیویی (که بیست درصد پخش جریانی آن را تشکیل می‌دهند). در یک سال تور محدود، YoungBoy و Rod Wave بهترین درآمدها را در موسیقی به دست آوردند. موفقیت آنها تا حد زیادی به دلیل یکی از ناشناخته ترین پلتفرم های این صنعت است: YouTube.

اگرچه Spotify همچنان پلتفرم غالب موسیقی از نظر مشترکین است، یوتیوب دسترسی بسیار بیشتری دارد، و در سپتامبر 2021، YouTube Music، سرویس پخش موسیقی این شرکت، به پنجاه میلیون مشترک رسید که این رقم نسبت به سال قبل 20 میلیون مشترک بود. (این یک سود قابل توجه برای رقبایی مانند Apple Music و Amazon Music است که طبق آخرین تخمین ها به ترتیب بیش از هفتاد و هشت و شصت و هشت میلیون مشترک دارند. با این حال Spotify هنوز با صد و هفتاد نفر جلوتر است. -دو میلیون مشترک پولی.) یوتیوب، که محدودیت‌های آپلود نرمی دارد و به نوازندگان اجازه می‌دهد درآمدهای خود را از هر دو جریان ویدیویی و صوتی جمع‌آوری کنند، به پناهگاهی برای هنرمندان خاص با طرفداران بزرگ و متعهد، به‌ویژه رپرها و نوازندگان لاتین در ژانرهایی مانند رگیتون تبدیل شده است. . رپرهای متأخری مانند Juice WRLD و Young Dolph، مبارزان با تحریک‌کنندگان مانند کوین گیتس و کداک بلک و پدیده‌های منطقه‌ای مانند Lil Durk و Moneybagg Yo از سرفصل‌های YouTube Music و نمودارهای آن هستند که در میان ستاره‌هایی مانند Ed Sheeran و The Weeknd ترکیب شده‌اند.

YoungBoy که در چند سال گذشته بر فضای موسیقی YouTube تسلط داشته است، هنرمندی است که الگوریتم آن را دوست دارد - ثابت و پربار، که نمایشی برای لیست‌های پخش بی‌پایان ایجاد می‌کند. او مرتباً در بالای فهرست «هنرمندان برتر» این پلتفرم ظاهر می‌شود، که در آن مشاهده‌های موزیک ویدیوهای رسمی، اجراهای زنده، ریمیکس‌ها، ویدیوهای ساخته‌شده توسط کاربر، آهنگ‌های آلبوم‌ها و همکاری‌ها را نشان می‌دهد. بیشتر ویدیوهای خود یانگ بوی کم بودجه هستند. بسیاری از آنها نماینده خود هنرمند هستند که مستقیماً به دوربین رپ می زنند. یکی از کارگردانان ویدیوی یانگ بوی، LOUIEKNOWS، گفت که این خواننده رپ هیچ استراتژی انتشار دیگری جز انتشار محتوا ندارد، درست مانند هر وبلاگ نویس یا اینفلوئنسر دیگری در یوتیوب.

شهرت رپر حاشیه ناخوشایندی نیز دارد. YoungBoy یک لیست طولانی رپ دارد که شامل یک حمله شدید با اسلحه در سال 2017 و حمله به دوست دخترش است که توسط دوربین در سال 2018 فیلمبرداری شده است. او زمانی که آلبوم سال 2021 او "Sincerely, Kentrell" دریک را از سلطنت خلع کرد، در زندان بود. تابلو تبلیغاتی 200. اما هیچ کدام از اینها مانع از دسترسی خواننده رپ به شنوندگانش نشد. یکی از محصولات جانبی واضح پخش مستقیم به کاربران، به ویژه در پلتفرم هایی مانند YouTube و SoundCloud، این است که هنرمندان می توانند جنجال ها و دروازه بان های فرهنگی را که ممکن است سعی کنند آنها را از حوزه عمومی خارج کنند دور بزنند. یوتیوب، به ویژه، چندین ویژگی دارد که آن را برای فرقه های مورد علاقه جنجالی مانند YoungBoy جذاب می کند: یک مانع کم برای ورود، یک مکانیسم اجتماعی داخلی، و یک ویژگی اجتماعی که محتوا را مستقیماً برای طرفداران تبلیغ می کند. بنابراین، یانگ‌بوی طرحی را برای سایر افراد مستعد واکنش ارائه می‌کند: به طور کلی دستگاه اصلی را نادیده بگیرید و آن را مستقیماً برای حامیان خود آپلود کنید.

طرفداران نیز به نوبه خود شهرت خود را به دست آوردند. با توجه به شهرت خود رپر، حامیان یانگ بوی به دفاعی بودن و قلمرو بودن معروف شده اند. این واقعیت که هنرمند منتخب آنها تا این حد دست کم گرفته شده است، بخشی از جذابیت است: آنها توهین خود را به عنوان یک علامت افتخار می دانند. میم ها این طرفداران را به عنوان ستیزه جو معرفی می کنند و خصومت غیر ضروری را برای کارهای روزمره ایجاد می کنند - آنها نه تنها در طرفداران خود، بلکه در هر کاری که انجام می دهند تهاجمی هستند. تبادل توییتر از آوریل 2020 کاملاً پویایی را خلاصه می کند. یکی از کاربران ویدئویی را مجدداً منتشر کرد که در آن شور و شوق طرفداران یانگ‌بوی را به سخره گرفت و به آن‌ها پیشنهاد داد که ماشین‌هایشان را بدوند، بخورند و پارک کنند. دیگری پاسخ داد: پسر جوان کیست؟


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن