آیا تفنگ سیگار کشیدن در تحقیقات 6 ژانویه وجود دارد؟

[ad_1] به نظر می رسد مارک میدوز اکنون رهبر دموکراسی آمریکاست. اواخر شب سه‌شنبه، مجلس نمایندگان در رای‌گیری ع

توسط NEWSWORLDS در 24 آذر 1400
[ad_1]

به نظر می رسد مارک میدوز اکنون رهبر دموکراسی آمریکاست. اواخر شب سه‌شنبه، مجلس نمایندگان در رای‌گیری عمدتاً احزاب، توصیه کرد که رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ به دلیل بی‌احترامی جنایتکارانه به کنگره بازداشت شود و پرونده او را برای پیگرد قانونی به وزارت دادگستری برد. از روز یکشنبه، اعضای کمیته انتخابات مجلس نمایندگان که در مورد قیام 6 ژانویه ترامپ تحقیق می‌کنند، پیام‌های متنی را منتشر کردند که به گفته آنها، میدوز نقش مهم‌تری در کمک به او در تلاش برای براندازی انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2020 ایفا کرده است. آنها همچنین یک سند پنجاه و یک صفحه ای را منتشر کردند که در آن جزئیات سوالاتی را که قصد داشتند از میدوز بپرسند، منتشر کردند، که به طور ناگهانی همکاری با کمیته را هفته گذشته متوقف کرد. بازرسان می‌خواهند میدوز ایمیلی را که روز قبل از حمله نوشته بود به یک فرد ناشناس توضیح دهد که نشان می‌دهد گارد ملی آماده "حفاظت از مردم در برابر طرفداران ترامپ" است. آن‌ها می‌خواهند از او در مورد ارتباطاتش با سازمان‌دهنده تجمع Stop the Steal، که قبل از حمله اوباش به کاپیتول بود، بپرسند، که به Meadows گفت: «همه چیز دیوانه شده است و من شدیداً به راهنمایی نیاز دارم». خواهش می کنم. "و آنها دوست دارند بدانند چرا میدوز به هشدار یکی از اعضای کنگره پاسخ داد که "جنجال برانگیز است" "از قانونگذاران جمهوری خواه در برخی ایالت ها بخواهیم انتخابات را تغییر دهند با گفتن "من او را دوست دارم."

برخی از گزارش‌های فاش شده توسط این کمیسیون نشان می‌دهد که میدوز، و همچنین دونالد ترامپ جونیور و چندین مجری فاکس نیوز، خشونت آن روز را محکوم کردند و ترامپ را بر آن داشت تا بیانیه‌ای علنی صادر کند و از شورشیان بخواهد کاپیتول را ترک کنند. اما چهارشنبه گذشته، میدوز، که خود یکی از نمایندگان سابق کنگره کارولینای شمالی بود، گفت که دیگر با این کمیسیون همکاری نمی‌کند، زیرا ارتباطاتش با رئیس‌جمهور وقت ترامپ توسط امتیازات اجرایی محافظت می‌شود. او همچنین با این استدلال که "هم به طور غیرقانونی مجبور به نقض قانون اساسی شده" و هم اینکه حق حریم خصوصی وی نقض شده است، علیه کمیسیون شکایت کرد. با این حال، تا آن زمان، Meadows نه هزار صفحه ایمیل، متن و سایر اسناد را به کمیته ارسال کرده بود، که به گفته او مشمول امتیاز اجرایی نبودند. این اسناد انگیزه جدیدی به تحقیقات داد.

کمیسیونرها گفتند که آنها معتقدند پس از اینکه ترامپ او را به خاطر افشای مثبت بودن آزمایش ترامپ در خاطرات اخیرش به نام رئیس ستاد سرزنش کرد، نظر خود را تغییر داده است. کووید جیمی راسکین، دموکرات ایالت مریلند که در این کمیته حضور دارد، گفت: «بسیاری از مردم حدس می‌زنند که این به دلیل واکنش دونالد ترامپ است. هیستری ترامپ." سخنگوی کنگره که خواست نامش فاش نشود، گفت که همکاری اولیه میدوز با تحقیقات ادعای حقوقی فعلی او مبنی بر اینکه کمیته در حال انجام اقدامات بیش از حد بوده است را تضعیف کرد. این مقام مسئول گفت: "فکر می کنم او پشیمان خریدار شده است." او در موقعیت سختی قرار دارد.»

راسکین گفت که او معتقد است رویدادهای 6 ژانویه شامل "سه دور" شرکت کننده بود. حلقه بیرونی متشکل از هزاران نفر از حامیان ترامپ بود که در راهپیمایی صبحگاهی شرکت کردند و در بسیاری موارد صادقانه ادعای دروغ او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات را باور داشتند. حلقه میانی متشکل از اعضای خاصی از پسران مغرور، نگهبانان سوگند و سایر گروه‌های راست افراطی بود که به عنوان "گاردهای جلو" عمل می‌کردند که حمله سازمان‌یافته‌ای را به ساختمان کنگره انجام دادند. دور سوم شامل ترامپ و تعداد کمی از وفاداران بود - از جمله استیو بنن، رودی جولیانی و جان ایستمن، وکیلی که پیش نویس طرحی را برای معاون رئیس جمهور مایک پنس برای رد آرای کالج الکترال بایدن تهیه کرد - که از یک آپارتمان ویلارد در چند بلوک دورتر فعالیت می کردند. از کاخ سفید راسکین اقدامات آنها در حدود 6 ژانویه را در تاریخ آمریکا بی سابقه توصیف کرد. پس از اینکه پنس درخواست ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات را رد کرد، ترامپ گروهی را برای جلوگیری از تایید شکست او فرستاد. راسکین گفت: «این کودتای رئیس جمهور علیه معاون رئیس جمهور و کنگره بود.

البته مشکل این است که دموکرات ها امید زیادی داشتند که ترامپ به خاطر جنایات خود قبلاً، در تحقیقات مولر و در هر دو سری مراحل استیضاح رئیس جمهور، با قصاص مواجه شود. برندان نیهان، دانشمند علوم سیاسی در کالج دارتموث، کار این کمیسیون را در 6 ژانویه ستایش کرد و گفت که افشای کامل نقش ترامپ حیاتی است. اما او هشدار داد که رهبران سیاسی و روزنامه‌نگاران نباید صرفاً بر تولید «تفنگ سیگار کشیدن» در 6 ژانویه تمرکز کنند که یادآور سوابق محرمانه دفتر بیضی شکل است که رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون را برکنار کرد. نیهان گفت: «بسیاری از رسانه‌ها به این فکر افتاده‌اند که سندی که همه چیز را نشان می‌دهد منتشر شود. "من نگرانم که به خاطر درختان جنگل را از دست بدهیم."

نیهان، که یکی از مدیران دیده بان خط روشن است، خاطرنشان می کند که هم سیاست ایالات متحده و هم نحوه دریافت اطلاعات آمریکایی ها در طول پنجاه سال گذشته به شدت تغییر کرده است و به قطب بندی عمیق فعلی کمک کرده است. بر اساس نظرسنجی‌ها، هفتاد و هشت درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند که بایدن به‌طور مشروع انتخاب نشده است - افزایشی هفتاد درصدی در ماه آوریل. نیهان معتقد است که یافته های کمیسیون، مانند تحقیقات گذشته ترامپ، بعید است که بر پایگاه آتشین او تأثیر بگذارد. در همین حال، رهبران جمهوری خواه، به ویژه رهبر مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، در حاشیه هستند زیرا ترامپ حزب جمهوری خواه را از مخالفان پاک می کند. نیهان به مک کارتی گفت: «او کاری را انجام می دهد که سیاستمداران انجام می دهند. نیهان معتقد است که برای دموکرات‌ها به همان اندازه مهم است که اصلاحات فوری انجام دهند که مانع از انجام اقدامات ضد دموکراتیک رادیکالی مانند لغو انتخابات در آینده توسط هر حزبی شود - و آنها باید به جای منتظر ماندن، از هم اکنون حمایت عمومی از چنین اقداماتی را آغاز کنند. برای یک لحظه سیگار کشیدن برای انجام این کار. نیهان خاطرنشان می کند که از لحاظ تاریخی، رژیم های استبدادی با تضعیف تدریجی استقلال مراکز قدرت رقیب - مانند قوه مقننه، دادگاه ها و رسانه ها - و تمرکز قدرت در دستان خود ظهور کرده اند. نیهان افزود: داستان فرسایش دموکراتیک در کشورهای دیگر این است که به صورت نامرئی اتفاق می افتد، شما این لحظه تانک ها را در خیابان ندارید. دولت‌های منتخبی وجود دارند که بدون مجازات عمل می‌کنند و مخالفانشان شرایط بازی برابری ندارند.

با این حال، ناظران می گویند که بعید است جمهوری خواهان از تلاش های اصلاحات انتخاباتی مورد حمایت دموکرات ها حمایت کنند. در ماه اکتبر، آنها قانون خلق را لغو کردند، یک پیشنهاد دموکراتیک گسترده که سیستم های انتخاباتی را در سراسر کشور تجدید می کند. نایهان گفت که دموکرات ها باید حذف یا تغییر فیلیباستر را برای تصویب قانون آزادی رأی، یک لایحه اصلاحات انتخاباتی رقیق شده مورد تایید سناتور جو مانچین از ویرجینیای غربی که در حال حاضر از حمایت دو حزبی در سنا برخوردار است، در نظر بگیرند. این شامل اقداماتی است که رد نتایج انتخابات تایید شده توسط مقامات دولتی غیرحزبی را برای قانونگذاران ایالتی دشوارتر می کند - تاکتیکی که ترامپ در سال 2020 از آن استفاده کرد. نیهان همچنین خواستار اصلاح قانون سرشماری انتخابات شد - قانونی مبهم و بد تصور در سال 1887 که توضیح می دهد چگونه کنگره باید آرای رای دهندگان را بشمارد - قبل از اینکه دموکرات ها به طور بالقوه کنترل سنا و مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای سال آینده از دست بدهند. نیهان با اشاره به ابهام این اساسنامه گفت: قانون شمارش هیئت های انتخاباتی وحشتناک است. - این تپانچه چخوف است.

راسکین گفت که این کمیسیون گستره کامل خطر را می شناسد و "پرتره ای ظریف" از رویدادهای منتهی به 6 ژانویه و "حمله به دموکراسی آمریکایی" ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، کمیته می تواند اصلاحات دقیقی را برای جلوگیری از قیام آینده پیشنهاد کند. او گفت: «واقعاً فکر می‌کردم که در 6 ژانویه تمام شده است، اما تلاشی فوری برای شروع یک سفید کردن اورولی از وقایع صورت گرفت.» او تأکید کرد که «ما باید از نظر سیاسی در این مبارزه پیروز شویم». با این حال، اجبار ترامپ به مواجه شدن با عواقب قانونی اقداماتش به وضوح همچنان دموکرات ها را آزار می دهد. راسکین گفت: «سوال واقعی این است که آیا دموکراسی آمریکایی می‌تواند در برابر انگیزه‌های فاشیستی که او به راه انداخته است، تقویت شود یا خیر؟


درباره حمله به ساختمان کنگره بیشتر بخوانید


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب