طراحی دکوراسیون داخلی مغازه متناسب با سطح درآمد مردم

برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید اطلاعاتی از سطح درآمد مردم منطقه کسب کنیم.برای طراحی دکوراسیون داخلی مغا

توسط NEWSWORLDS در 8 آبان 1400

برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید اطلاعاتی از سطح درآمد مردم منطقه کسب کنیم.
برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه های کوچک باید از رنگ روشن استفاده کرد.


طراحی دکوراسیون داخلی مغازه متناسب با سطح درآمد مردم

 

برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه نیازمند بدست آوردن اطلاعاتی در زمینه منطقه قرارگیری مغازه و نوع مشتریان که وارد مغازه می شوند از لحاظ سطح درآمد هستید. به عنوان مثال در برخی از مناطق مردم دارای درآمد بالایی هستند و خرید یک جنس از مارک و برند معتبر برایشان بسیار پر اهمیت است از این رو باید به طور ویژه ای به طراحی داخلی مغازه توجه شود و با توجه به گنجایش منطقه از لحاظ سطح درآمد طراحی مغازه مجلل، با شکوه و مطابق با مد روز باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مناسب مناطق مرفه نشین

برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه در این نوع از مناطق باید سعی شود طراحی دکوراسیون داخلی مغازه متناسب با مغازه های اروپایی ها باشد.برای  طراحی دکوراسیون داخلی مغازه های مناطق مرفه نشین معمولا باید توجه ویژه ای به مشتری شود و اسباب آرامش و امنیت مشتری به طور مناسب تامین شود باید از وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی در داخل مغازه استفاده شود طراحی نما مغازه بسیار حائز اهمیت و بیانگر برند و مارکی است که در مغازه به فروش می رسد در این نوع از مغازه ها سعی می شود طراحی نمای بیرونی مغازه به سبک اروپایی و کاملا مدرن باشد.البته طراحی نمای مغازه باید بافت منطقه هماهنگی داشته باشد اما تصور کنید یک مغازه کنار خیابان با یک نمای ویژه و منحصر به فرد تا چه اندازه ای می تواند نگاه های اطرافیان را به سمت خود جلب کند.آن چیزی که موجب تفاوت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه های مناطق مرفه نشین و مناطق کم درآمد می شود این است که در این مناطق مطابق با گذشت زمان دکور مغازه تغییر می کند و بافت قدیمی خود را حفظ نخواهد کرد. همین امر یکی از دلایل فروش بیشتر مغازه های مناطق مرفه نشین است.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه متناسب با مناطق با درآمد متوسط

در طراحی مغازه دکوراسیون داخلی در مناطقی که سطح درآمد مردم متوسط است معمولا از سبک های مدرن و کلاسیک استفاده می شود تغییر طراحی دکور مغازه در این مناطق با سرعت کمتری صورت می گیرد از این رو فروشندگان ترجیح می دهند از مصالحی مانند کناف برای ساخت و دکور دیوارها و سقف استفاده شود. برای دکوراسیون داخلی مغازه های این مناطق سعی می شود از رنگ های شاد و انواع نورپردازی های مختلف استفاده می شود. طراحی ویترین مغازه در این مناطق بسیار حائز اهمیت است زیرا فروشندگان نمی توانند مانند مغازه های بالا شهر هزینه زیادی برای طراحی نما صرف کنند بدین جهت از ویترین مغازه به عنوان نمای بیرونی مغازه و یک پل ارتباطی شیشه ای بین مشتری و کالاهای داخلی مغازه استفاده می کنند.

 

دکوراسیون مغازه های کوچک

برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه های کوچک مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید فضای داخلی مغازه را بزرگتر نشان دهید زیرا فضاهای کوچک و تنگ موجب کاهش حس آرامش و امنیت در مشتری می شود زمانی که فضا باز و روشن است مشتری احساس راحتی بیشتری دارد. چیدمان محصولات در داخل مغازه بسیار پر اهمیت است زیرا شلوغی موجب سردرگمی مشتری می شود و فضا خسته کننده و کسل کننده می شود اما اگر دیوارهای اطراف مغازه را قفسه ها و شلف هایی قرار دهید تا محصولات را داخل قفسه ها بچینید می توانید دیوار انتهایی را از انواع رنگ های روشن انتخاب کنید آن گاه مغازه بزرگ تر دیده می شود و حس کنجکاوی را در مشتری افزایش می دهد. در دکوراسیون مغازه کوچک از ویترین مغازه غافل نشوید زیرا ویترین فرصتی برای به نمایش گذاشتن محصولات مغازه به تعداد فراوان است.

 

دکوراسیون ویترین مغازه

ویترین مرز بین فضای داخلی و خارجی مغازه است اما در واقع نمای خارجی مغازه با ویترین معنا پیدا می کند. ویترین بخش از محصولات جدید، مد روز و پرطرفدار داخل مغازه را به نمایش می گذارد از این رو دکوراسیون ویترین مغازه خود شامل جزئیات بیشماری است که با رعایت آن تعداد مشتریان مغاز افزایش چشمگیری خواهد داشت رنگ، نور، بافت مصالح، جای گیری مناسب از موارد مهم برای دکوراسیون ویترین مغازه محسوب می شود.

آخرین مطالب