نحوه ی طراحی داخلی مغازه چگونه است

نوع محصولات ارائه شده در طراحی داخلی مغازه تاثیر گذار است.نمای بیرونی مغازه باید با طراحی داخلی مغازه و نمای ب

توسط NEWSWORLDS در 8 آبان 1400

نوع محصولات ارائه شده در طراحی داخلی مغازه تاثیر گذار است.نمای بیرونی مغازه باید با طراحی داخلی مغازه و نمای بیرونی مغازه های کناری هماهنگ باشد.


نحوه ی طراحی داخلی مغازه چگونه است

 

طراحی داخلی مغازه از ارکان اصلی جذب مشتری می باشد. برای طراحی مغازه دکوراسیون داخلی باید در مرحله ی اول نوع کالایی که در مغازه به فروش می رسد را تعیین کنید سپس مشتریانی که برای خرید آن کالا وارد مغازه شما می شوند را تفکیک کنید به عنوان مثال یک مغازه ای که فقط پوشاک آقایان را بفروش می رساند فقط مشتری آقا نخواهد داشت بلکه خانم ها، نوجوانان و... نیز از مشتریان مغازه شما خواهند بود. برای طراحی داخلی مغازه باید آیتم های بسیاری را در نظر بگیرید که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

طراحی داخلی مغازه و اهمیت ویترین

طراحی ویترین مغازه نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری مشتری برای ورود به مغازه خواهد داشت. در واقع دکوراسیون ویترین مغازه، نورپردازی ویترین، اجناس موجود در ویترین و چیدمان هماهنگ کالاها و ... تاثیر بسیاری بر روی مشتری خواهد گذاشت. گاهی اوقات برخی از فروشنده ها برای چیدن اجناس خود به ویژه در برخی از ایام سال از رنگ خاصی استفاده می کنند به عنوان مثال یک مغازه ی عروسک فروشی با نزدیک شدن به ایام ولنتاین کل ویترین مغازه را به خرس های قرمز رنگ اختصاص می دهد و برای تنوع پس زمینه ی مغازه یک پرده ی سفید قرار می دهد و تمام مغازه را با شکلات ها ی رنگی پر می کند. قرار دادن هالوژن ها و نورهای متمرکز در قسمت های مختلف ویترین مغازه می تواند توجه تمام افراد را به خود جلب کند، این ویترین جذاب مشتریان بسیار را به سمت خود خواهد کشید. ویترین مغازه یک وسیله ی ارتباطی بین داخل و خارج مغازه می باشد از این رو طراحی نمای بیرونی مغازه و دکوراسیون ویترین مغازه از اجزای اصلی طراحی دکوراسیون داخلی مغازه محسوب می شود.

 

طراحی داخلی مغازه و اهمیت ورودی

ورودی از جمله فضاهایی از مغازه محسوب می شود که بر جذابیت طراحی داخلی مغازه بسیار تاثیر گذار است. همان طور که طراحی دکور مغازه موجب جذب مشتری می شود ورودی مغازه و مساحتی که با توجه به متراژ مغازه به آن اختصاص داده می شود نیز نقش مهمی را ایفا می کند. به عنوان مثال مغازه با متراژ زیادی را در نظر بگیرید اگر ورودی کوچکی داشته باشد که کاملا نامتناسب با مغازه باشد مشتری را دچار سردرگمی می کند و حتی در برخی از مواقع مشتریان خود را از دست خواهد داد.

 

دکوراسیون مغازه های کوچک

دکوراسیون مغازه کوچک کار بسیار مشکلی است. برای جلوه بیشتر طراحی داخلی مغازه ای با مساحت کم کافی است تنها یکی از دیوارهای مغازه را با رنگ جذاب رنگ کنید آنگاه برای سایر دیوارها از بافت و رنگ های دیگر استفاده کنید. ورود نور طبیعی در طراحی داخلی مغازه سبب پویایی بیشتر فضا می شود به همین علت استفاده از پنجره در صورت امکان می تواند سبب بزرگتر دیده شدن فضای داخلی مغازه شود. برای چیدن اجناس داخل مغازه می توان از شلف هایی با یک رنگ روشن استفاده کرد گاهی متفاوت کردن یک فضا آن را جذاب تر خواهد کرد به عنوان مثال قرار دادن دکورهای چوبی روشن و باز در اطراف مغازه به طوری که در طراحی مغازه دور تا دور اجناس مختلفی قرار گیرد و تنها یک میز کوچک برای فروشنده در کنج مغازه قرار داده شود.

 

طراحی نما مغازه

برای طراحی نمای مغازه نیز مانند دکوراسیون داخلی مغازه باید به نوع محصولی که قرار است به فروش برسانید توجه کنید زمانی که از خیابان ها و کوچه ها عبور می کنید مغازه های بیشماری را خواهید دید آن چیزی که موجب می شود شما تشخیص دهید که آن مغازه چه کالایی را می فروشد نمای بیرونی مغازه است.حتما برای شما پیش آمده که نمای مغازه ای را ببینید و اصلا رغبت نکنید وارد مغازه شوید. بسیاری از مغازه های موجود در کوچه و بازار تغییر دکوراسیون داده اند طراحی مدرن یک مغازه موجب جذب مشتری می شود در این میان طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و نمای بیرونی آن حتی نمای بیرونی مغازه های دیگر باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

 

آخرین مطالب