مامان موزه

مامان برای اولین بار بود قصه من می دانستم که. هر زمان که او آمد به اتاق نشیمن با یک آلبوم خانوادگی با عکس, خوا

توسط NEWSWORLDS در 4 تیر 1399

مامان برای اولین بار بود قصه من می دانستم که. هر زمان که او آمد به اتاق نشیمن با یک آلبوم خانوادگی با عکس, خواهر و برادر من و من می دانستم که ما در کل تاریخ خواهد بود خاطرات خود را زنده در مقابل چشمان ما همه آن را در زمان او با اشاره به یک عکس, زمزمه "کان بله ma کان" که در زبان انگلیسی به معنی "once upon a time."

یک عکس از مادر بزرگ من و خواهر او با ماسک گاز در طول جنگ خلیج فارس. دیگری از او با دست خود را پوشش داده شده با حنا برای عروسی خود را آماده سازی. یک عکس از پدر من در مقابل عموی من آموزش خواهر من و من چگونه شنا در ساحل دریا در Sharma, عربستان سعودی, اما شکست مفتضحانه. هر عکس گفت صمیمی داستان و در عین حال آن را به طور همزمان منعکس بزرگتر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی روایت از لحظه ای که از آن گرفته شد.

من در تبوک عربستان سعودی با هیچ موزه ها در اطراف. تنها تصویر من تا به حال از موزه ها احتمالا مشابه به آنچه که من دیدم در "شب در موزه" بدون این نمایشگاه بازگشت به زندگی پس از غروب آفتاب. راه من یاد گرفتم در مورد بزرگتر روایت داستان تبوک و به جای من تماس خانه تا به حال به از طریق یکی از روش های زیر: عبور از حجاز ایستگاه راه آهن (یک نشانگر از امپراتوری عثمانی که از تمدید سوریه به مدینه, عربستان سعودی) هر روز در راه مدرسه; حضور من جغرافیا و مطالعات اجتماعی کلاس پر از کتاب حاوی عکس های گرفته شده توسط مستشرقان و یا رفتن را از طریق آلبوم Mama دقت جمع آوری شده. من همیشه انتخاب دوم.

این غیر قابل انکار است که تاریخچه شبه جزیره عربستان و قبایل می شده اند به مراتب کمتر مستند شده است برای ظهور زود سفید مستشرقان و دوربین های خود را در قرن 19th و 20th. بسیار مهم است به یاد داشته باشید که این عکس ها از "خانه" است که سیل ما در کتاب های درسی و حافظه گرفته با نیت خالص. شتر چادر و به ظاهر بی پایان در بیابان های عجیب و غریب طبیعت نشان دادن برخی از تصاویر که در آن غرب به دام افتاده ظاهرا "غیرمتمدن," "عقب مانده" و "وحشی" شرق است. هر یک از عکس گرفتن یکی از این صحنه گرفته شده از زاویه "شرق شناسی" یک مفهوم ایجاد شده توسط ادوارد گفت که توصیف تصویر از شرق توسط غرب است. گفت: توصیف هدف از این الگوی اهانت آمیز نمایندگی از شرق به "کلیپ بازسازی و داشتن اقتدار بر شرق."

مضحک است که من و زندگی من تمام عمر در این جهت و در عین حال همه اغراق آمیز کلیشه در "علاءالدین" به ذهن من می آیند وقتی که من شنیدن عبارت "خاورمیانه است." (این "خاورمیانه" است که یک اصطلاح استعماری و ترجیح اصطلاح آسیای جنوب غربی. اما من ترک که برای یک روز دیگر.) و من صادقانه نمی تواند کمک کند اما به یاد داشته باشید کسانی که کلیشه در این نقطه است.

گفت: باز او در کتاب "شرق شناسی" با این نقل قول کارل مارکس: "آنها نمی توانند نشان دهنده خود را; آنها باید نشان داده شده است." بر خلاف غربی به نمایندگی از "شرق" و همه از تصاویر سیاه و سفید من می دانم که از خانه تاریخچه این موزه نشان دهنده ایجاد شده توسط ما و برای ما. آنها نشان دهنده یک decolonized بازپس تصویر ما و داستان ما — و نه برای مخاطبان غربی, اما بالاتر از همه برای خودمان. و به همین دلیل من همیشه انتخاب مامان, آلبوم کنار تمام آلبوم رفتم از طریق دوستان و اعضای خانواده' خانه به یادگیری در مورد تاریخ ما است. آنها به عنوان هنرمند چند رشته ای و محقق Darah غانم قرار می دهد و آن را "واقعی موزه منطقه است."

داشتن متوجه اهمیت شخصی روایت غانم تاسیس خاورمیانه بایگانی پروژه. او خواسته تمام مردم خاورمیانه و آن diasporas برای به اشتراک گذاشتن با او Instagram حساب تمام تصاویر است که پر کردن خانواده های خود آلبوم.

هنگامی که او پرسید: اگر این پروژه یک مثال از اینکه چگونه شخصی سیاسی است, او گفت:, "تنوع از داستان های به اشتراک گذاشته شده با من تا کنون اگر pieced با هم نشان می دهد بسیار متفاوت کلی سیاسی و اجتماعی و اقتصادی پویا تر از آنچه در زمان ما نوشته شده است تاریخ نشان می دهد. این تاریخ شخصی در حال بازتابی از آب و هوای منطقه در نقاط مختلف در زمان و بسیاری از متنوع لایه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) که زمان مدرنیستی و امپریال روایات هرگز قادر خواهد بود به تصرف خود."

و در اینجا نهفته است که قدرت و اهمیت این روایات شخصی: هیچ کس نمی تواند واقعا درک این پیچیدگی از یک داستان مگر اینکه آنها بخشی از آن است.

مدتها قبل از من یاد گرفتم از طریق غانم پروژه که سنت احیای سابقه خانوادگی از طریق آلبوم ها عملا جهانی, من هنوز هم به یاد داشته باشید هیجان باور نکردنی احساس کردم که من یاد گرفتم در مورد Jaffat ال Aqlamمستقل از پلت فرم است که جشن هنر و روایات شخصی از طراحان خاورمیانه و شمال آفریقا است. پس شرق شناسی نیست و محدود به عکاسی بلکه شامل هنر و ادبیات Jaffat ال Aqlam شد یک پلت فرم است که فعال معماران و طراحان از این منطقه به فراتر از مدرنیستی کلیشه از آنچه ما هنر و خلاقیت باید مانند نگاه.

قبل از این که هنر به من یک لوکس است که تجاوز نمی کند قاب از یک نقاشی و یا مرزهای یک صفحه از یک داستان کوتاه. چیزی که من نمی دانستم این بود که چگونه این شخصی مختلف هنری عبارات ضبط و منعکس کننده به سرعت در حال تحول سیاسی و اجتماعی و اقتصادی آب و هوای. و زمانی که من تصمیم به پیدا Ward, یک پلت فرم هنر و مجله که اسناد جنبه های مختلف تبوک و بقیه از عربستان سعودی از افرادی که بخشی از این قبایل و خانواده ها و روستاها و شهرستانها.

از مجله Unootha و خواهر جدید فوجی فیلم دوربین از طریق مسنجر برای مجله Sumou و خاله سحر آلبوم جدید من هنوز هم فوق العاده هیجان زده هنگامی که من در سراسر آمده آلبوم های مختلف و دوربین و سیستم عامل. در کلمات Tasneem Alsultan عربستان سعودی عکاس این سیستم عامل ما را فراتر از تاریخ و تضمینی است که "تا حد زیادی همگن و بر اساس کلیشه های پوشش پیچیدگیهای زندگی روزمره و رنگارنگ تفاوت های ظریف است." بنابراین مگر اینکه آنها می تواند به نمایندگی از خود و خود را بگویید سرگذشت خود را, آنها نمی خواهند خود را کم عمق یک بعدی بازنمایی و روایت.

خالد Alqahtani می نویسد: دوشنبه ستون در مبارزه با استعمار. با آنها تماس بگیرید در [email protected]



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن