سال امیدهای خطرناک جو بایدن

[ad_1] بهترین چیزی که می توانید در مورد سال 2021 بگویید این است که به زودی به پایان می رسد. سالی که با قیام

توسط NEWSWORLDS در 9 دی 1400
[ad_1]

بهترین چیزی که می توانید در مورد سال 2021 بگویید این است که به زودی به پایان می رسد. سالی که با قیام کاپیتول آغاز شد با کشته شدن بیش از هشتصد هزار آمریکایی به پایان رسید کووید همه گیر، به عنوان یک نوع جدید آلوده، Omicron، بزرگترین موج موارد را تا به امروز ایجاد می کند. تورم بالاترین میزان در دهه های اخیر است. جنگ 20 ساله آمریکا در افغانستان با عقب نشینی ناشیانه و ناموفق آمریکا به پایان رسید. حزب جمهوری خواه به جای رد رئیس جمهور شکست خورده سابق، تعهد خود را به ترامپ و ترامپیسم مضاعف کرده است، مخالفان را پاکسازی کرده و انکار صریح را، چه از نظر واکسن و چه از نظر نتایج انتخابات، پذیرفته است. چه کسی فکرش را می‌کرد که سال 2020 در مقایسه با آن خوب به نظر برسد؟

2021 در حال بررسی

نویسندگان نیویورکر در مورد اوج و فرودهای سال تأمل می کنند.

برای جو بایدن به راحتی نمی‌توان در میان بسیاری از بحران‌ها روی کار آمد. او برای وعده بهبودی مبارزه می کند - عقل سلیم سیاست ملی ما، صلاحیت دولت ما و نزاکت در زندگی عمومی ما. او حداقل به بخش شخصی خود از معامله عمل کرد و حیثیت کاخ سفید را بازگرداند و دروغ های تحریک آمیز و عوام فریبی سلف خود را رد کرد. ملت دیگر در معرض طوفان توییتی در اوایل صبح و اواخر شب برای توهین به رئیس جمهور نیست. کاخ سفید نه یک ابر انتشار دهنده اطلاعات نادرست است و نه، همانطور که در زمان ترامپ بود، بستری برای تمجید شخصی و غنای خود.

بسیاری از شاخص های ملی نیز بهبود یافته اند: بیش از هفتاد درصد از آمریکایی های مسن تر واکسینه شده اند. درمان های جدید امیدوار کننده ای برای کووید; بیکاری کاهش یافته، دستمزدها افزایش یافته است، اقتصاد بهبود یافته است و بازارهای سهام به رکوردهایی رسیده اند که ترامپ را وادار به مبارزه می کند. بایدن توانست لایحه زیرساختی دو حزبی را با بیش از یک تریلیون دلار هزینه جدید از کنگره تصویب کند، چیزی که ترامپ هرگز معرفی نکرد. برای برخی از حامیان بایدن، همه این‌ها نمونه‌ای از رئیس‌جمهوری است که همانطور که دیوید فروم روز گذشته بیان کرد، «با دست بد پیروز شد».

اما روحیه ملی ترش و قابل درک است. عقل سلیم، شایستگی و ادب به واشنگتن برنگشته است. عادی بودن فقط در گوشه و کنار نیست. اکنون واضح است که بایدن وعده داده است که در کشوری که بر علیه خودش تقسیم شده است، نمی تواند انجام دهد. او با امیدی معامله می کند که شاید در نوع خود به اندازه دروغ های ترامپ گمراه کننده باشد. بیش از چهارصد هزار آمریکایی جان باخته اند کووید از جانب ترامپ ریاست جمهوری را ترک کرد - بسیاری از آنها به این دلیل که از دریافت واکسن نجات جان رایگان خودداری کردند. بیش از دو سوم جمهوری خواهان هنوز قبول نمی کنند که بایدن رئیس جمهور منتخب قانونی است و دروغ بزرگ ترامپ را به حقیقت شرم آور درباره شکست او ترجیح می دهند. بهبودی در چنین کشوری امکان پذیر نیست.

جمهوریخواهان که پیش‌بینی‌های شکست بایدن را به پیش‌گویی خود تحقق‌بخش تبدیل کرده‌اند، در حال حاضر او را دومین آمدن جیمی کارتر اعلام کرده‌اند: رئیس‌جمهوری ضعیف و محکوم به فنا یک دوره‌ای که در محاصره تورم و آشفتگی ملی است که برخلاف شاخص‌های واقعی اقتصادی است. دموکرات ها می دانند که زود است. یک سال در مدیریت زمان مناسبی برای قضاوت در مورد نتایج آن نیست. اما با توجه به لایحه جاه طلبانه بایدن برای هزینه های اجتماعی، یعنی «بهتر بسازید»، که در سنا توسط 50-50 سناتور دموکرات از ویرجینیای غربی متوقف شد و دیوار متحد مقاومت جمهوری خواهان، و با چشم انداز تیره ای برای حزب در انتخابات میان دوره ای آتی، تعداد کمی از آنها در حال حاضر هستند. صحبت از بایدن به عنوان چهره متحول کننده. اظهارات اغراق آمیز بهار گذشته مبنی بر اینکه این رئیس جمهور تناسخ پیشرونده FDR یا LBJ است، اکنون به اندازه انتظارات گسترده در هر دو حزب مبنی بر اینکه ترامپ که در نوامبر 2020 شکست خورد و در 6 ژانویه رسوا شد، هرگز نمی تواند آینده سیاسی داشته باشد، قدیمی به نظر می رسد.

پس پیش بینی ها را فراموش کنید. آنها آشغال هستند. هر بار که وسوسه شدید آنها را بخرید، از 7 ژانویه خود را به یاد آورید. آیا دنیایی را تصور می کردید که در آن حتی ممکن است لیز چنی، نه دونالد ترامپ، رهبر جمهوری خواهان در نتیجه قیام کنگره پاکسازی شود؟ یا لحظه دریافت آن را به خاطر بسپارید کووید واکسن زدم و شاید مثل زن جوانی که در صف مقابلم بود، به این فکر کردم که بالاخره از شر همه گیری رهایی خواهم یافت، گریه کردم؟ آیا فکر می کردید که شب سال نو را دوباره در خانه تنها بگذرانید و به این فکر کنید که کجا برنده شوید کووید آزمایش و تماشای درمانده هزاران آمریکایی همچنان هر هفته به دلیل بیماری که بسیاری از واکسینه شدن برای آن امتناع می‌کنند می‌میرند؟

تا حد زیادی به همین دلیل است که بایدن، که سال را با تایید تقریباً 60 درصد آمریکایی‌ها از کارش آغاز کرد، اکنون پایین‌ترین رتبه را در بین هر رئیس‌جمهوری مدرن در این مقطع از دوره‌اش - به استثنای دونالد ترامپ - دارد. بایدن در اوایل کارزار انتخاباتی 2020 به طور موثر ثابت کرد که ترامپ در طول همه گیری شکست خورده است. اما او به طور کامل از هرج و مرجی که حامیان ترامپ می توانند با تلاش های خود برای متوقف کردن ویروس کنترل کنند، رعایت نکرد. او پیش‌بینی نمی‌کرد که بسیاری از آمریکایی‌ها به خاطر مالکیت لیبیایی‌ها حتی در خطر مرگ باشند.

برای چندین ماه به نظر می رسید که بایدن بتواند این کار را انجام دهد. بایدن در سخنرانی مقدماتی خود در کاپیتول، تنها دو هفته پس از حمله اوباش طرفدار ترامپ به آن در تلاش برای جلوگیری از پیروزی او، از تاریخ و امید، تجدید و عزم سخن گفت. او استدلال کرد که دموکراسی غالب شده است و دوره او زمانی برای تعمیر، بازسازی، بهبود و بازسازی خواهد بود - که او ریاست جمهوری خود را وقف احیای یک ملت از هم پاشیده خواهد کرد. وی وعده داد: "اتحاد راه پیش رو است."

آنها کلمات هیجان‌انگیزی بودند، کلمات دو حزبی، کلماتی که بسیاری - در واقع، احتمالاً بیشتر - آمریکایی‌ها می‌خواستند بشنوند. آنها همچنین کلمات غیر ممکنی بودند.

در 4 ژوئیه، بایدن همچنان به غیرممکن اعتقاد داشت. او یک مهمانی در چمن کاخ سفید برای جشن گرفتن «روز استقلال و روز استقلال» برگزار کرد کووید"19"، زیرا آدرس او در آن روز به طرز غم انگیزی گیج شده بود. بایدن گفت: «امروز، در کل این ملت، می‌توانیم با اطمینان بگوییم: آمریکا در حال بازگشت است. اما، البته، اینطور نبود. تصادفی نیست که تعداد تاییدیه های بایدن در تابستان شروع به کاهش کرد، زیرا جهش دلتا به وضوح هزینه هنگفتی را برای جامعه به عنوان یک کل نشان داد که بایدن و دولتش آن را "همه گیری واکسینه نشده" نامیدند.

ریاست جمهوری او هنوز اعاده نشده است. طبق گزارش گالوپ، تا دسامبر، رتبه مثبت او تنها چهل و سه درصد بود. و نمی توان همه زخم های سیاسی را به جمهوری خواهان شورشی و ضد واکسن های دیوانه وارد کرد. بایدن و دولت او گاهی در تشخیص واقعیت‌های ناخوشایند - چه تورم، چه احتمال تسلط سریع طالبان بر افغانستان یا ادامه مقاومت در برابر واکسن‌ها - کند بوده‌اند و در تحمیل سیاست‌هایی که می‌تواند آن‌ها را کاهش دهد به همان اندازه کند عمل کرده‌اند. مسن‌ترین رئیس‌جمهور منتخب، بایدن با هفتاد و نه سالگی، کاریکاتور زشت جمهوری‌خواهان نیست. اما او هنوز نفهمیده است که چگونه برای خود و ریاست جمهوری اش کار موثری انجام دهد. او مثل ترامپ نه تاجر است و نه فروشنده. یک سال پیش، دموکرات‌ها از این فکر خوشحال می‌شدند که کنترل سنا را دوباره به دست گرفته‌اند و تریلیون‌ها دلار در صورت‌حساب‌ها در برنامه‌های دولتی مورد نیاز فوری به تصویب رسانده‌اند. اما انتظارات از دولت بایدن به نحوی کاملاً مطابق با آنچه ممکن بود - با توجه به واقعیت ها - مطابقت داشت کووید و کنگره آمریکا در مورد تهدیدی که ترامپ ایجاد می کند، بایدن تا حد زیادی حتی از ذکر نام رئیس جمهور سابق و حمله مداوم به دموکراسی مورد حمایت او و متحدان توطئه گرش اجتناب می کند.

روز گذشته با جیسون فرمن، استاد دانشگاه هاروارد که مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور باراک اوباما بود، با بی بی سی مصاحبه کردم. در اوایل سال جاری، فورمن هنگامی که هشدار داد - دقیقاً - 1.9 تریلیون دلاری بایدن، بسیاری از مترقیان را خشمگین کرد. کووید- بسته کمکی به افزایش تورم کمک می کند، اگرچه او همچنان حامی برنامه های گسترده تر بایدن است. فورمن در پاسخ به سوال مجری بی بی سی در مورد چشم انداز سیاسی بایدن گفت: "جای زیادی برای بهبود در دو سال آینده وجود دارد - و تصور اینکه آنها بسیار بدتر از آنچه هستند، دشوار است."

که صادقانه بگویم، من را بیشتر نگران می کند. فجایع چند سال اخیر در آمریکا با شکست تخیلات جمعی ما همراه بوده است. ما نمی توانستیم تصور کنیم که ترامپ رئیس جمهور شود، اطلاعات غلط بکارد و یک ویروس کشنده را انکار کند، به جای اعتراف به شکست، به مشروعیت خود دموکراسی آمریکایی حمله کند. در طول سال گذشته، بایدن با مجموعه ای از چالش های غیرقابل تصور خود دست و پنجه نرم کرد که به واقعیت های غیرقابل حل تبدیل شده اند. من چهار سال در روسیه زندگی کردم، جایی که دهه‌ها زندگی تحت اتحاد جماهیر شوروی به مردم بدبین حقیقتی را آموخته بود که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها فقط اکنون در مورد خودشان یاد می‌گیرند: همیشه ممکن است بدتر شود.

اما بایدن یک خوش بین آمریکایی است - او اکنون و همیشه بوده است. پس از غلبه بر ضررهای بسیاری در زندگی خود و بهبودی پس از این همه معکوس، خوشایندترین ویژگی او ممکن است امتناع از پذیرش شکست باشد، حتی در صورت مواجهه با موانع غیرقابل عبور. او ثابت کرد که گاهی اوقات امید می تواند واقعاً بر تجربه پیروز شود. پس باز هم می گویم: پیش بینی ها را فراموش کنید. شاید همه گیری و تورم در سال جدید کاهش یابد. شاید دموکرات های کنگره دور هم جمع شوند. شاید برای 6 ژانویه گزارشی ارائه شود. شاید ما در خانه جمع می شویم و غیرقابل تصور را تصور می کنیم. اما تنها چیزی که برای سال 2022 از آن مطمئن هستم این است که باید آماده شویم تا دوباره غافلگیر شویم.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن